سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ حجت الاسلام حیدری از مازندران به عنوان دیار علویان یاد کرد و با بیان این که در حال حاضر بیش از هزار و ۲۰۰ امامزاده در مناطق مختلف استان وجود دارد، گفت: این تعداد امامزاده در استان نشان دهنده جایگاه دینی و معنوی مردم این دیار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف وامور خیریه مازندران امروز در نشست جمعی از فعالان فرهنگی و مبلغان امامزادگان و بقاع متبرکه ساری با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی بقاع متبرکه در جهت رشد و گسترش فرهنگ معنوی در جامعه، بر ضرورت بهره گیری حداکثری از این ظرفیت بالا در جهت گسترش معنویت در جامعه تأکید کرد.

وی با بیان این که امامزادگان و بقاع متبرکه بهترین پایگاه برای رشد و تعالی دینی و معنوی در جامعه محسوب می شوند، افزود: امامزادگان پشتوانه فرهنگی و دینی ارزشمندی برای جامعه اسلامی محسوب می شوند.

این فعال فرهنگی با تأکید براین که نباید این ظرفیت های معنوی نادیده گرفته شود، خاطرنشان کرد: امامزادگان عامل رشد معنوی و اخلاقی جامعه هستند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که یکی از سیاست های این سازمان تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی و دینی است، تصریح کرد: در حال حاضر می توان از این ظرفیت ارزشمند در جهت رسیدن به آرامش معنوی در جامعه بهره گرفت.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که امامزادگان الگوهای مناسبی برای رسیدن به رشد و تعالی انسانی در جامعه هستند، خاطرنشان کرد: امامزادگان آبادانی، رونق و رشد فرهنگی و دینی را با خود به هر منطقه ای آورده اند.

وی از مازندران به عنوان دیار علویان یاد کرد و با بیان این که در حال حاضر بیش از هزار و 200 امامزاده در مناطق مختلف استان وجود دارد، افزود: این تعداد امامزاده در استان نشان دهنده جایگاه دینی و معنوی مردم این دیار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که امامزادگان در راه ولایت و رشد و گسترش دین و معنویت به شهادت رسیدند، بیان داشت: امروز باید این پایگاه های دینی و معنوی جامعه اسلامی بیشتر به نسل جوان شناسانده شوند.

حجت الاسلام حیدری از امامزادگان به عنوان پرچم داران اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: امروز امامزادگان بهترین ظرفیت فرهنگی و معنوی برای مقابله با هجمه های فرهنگی و آسیب های اجتماعی هستند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان دین و انقلاب امروز برای ضربه زدن به نظام اسلامی هم قسم شده اند، افزود: باید از همه ظرفیت های موجود برای مقابله با هجمه های دشمن بهره گرفته شود.

وی با اشاره به این که جایگاه امروز انقلاب و نظام اسلامی مرهون حضور معنوی و دینی امامزادگان و حرم های مطهر در کشور هستیم، خاطرنشان کرد: باید تلاش کرد تا این پایگاه های معنوی را بیشتر به نسل جوان معرفی کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران در ادامه سخنان خود از حضور مستمر روحانیان در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص استان خبر داد و تصریح کرد: این روحانیان با هدف اقامه نماز جماعت، برگزاری برنامه های فرهنگی و قرآنی، پاسخگویی به سؤالات و شبهات دینی در این اماکن دینی مستقر می شوند.

حجت الاسلام حیدری با بیان این که یکی از مهم ترین برنامه ها سازمان د ر بقاع متبرکه استقرار پایگاه های قرآنی و فرهنگی است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نیز این پایگاه ها با محوریت روحانیان در برخی امامزادگان شاخص استان راه اندازی شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha