جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حسینی

حوزه/ حجت ‌الاسلام والمسلمین حسینی با اشاره به اینکه حجاب ریشه در باور، اعتقاد، ایمان، عفت و حیا دارد، تصریح کرد: حجاب قبل از اینکه یک امر دینی باشد، یک امر عقلی است و اگر انسان نخواهد نگاه ‌های آلوده وارد حریمش شوند، نیازمند آن است که حصار و حریمی داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت‌ الاسلام والمسلمین سیدشهاب‌الدین حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان آذربایجان شرقی، در جمع زائران امامزاده سیدحمزه(ع)، با تشریح حادثه مسجد گوهرشاد مشهد تصریح کرد: رضاخان که بر اساس کودتا به عنوان شاه ایران منصوب شد به دلیل دلدادگی به غرب قدم در وادی دین ‌ستیزی گذاشت و مظاهر دینی را از بین برد.

وی ادامه داد: برنامه مبارزه با حجاب قبل از ایران توسط آتاترک در ترکیه و توسط عیسی ‌خان در افغانستان انجام شده بود و سفر رضاخان به ترکیه باعث شد که پای این موضوع به کشور ما نیز باز شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی همچنین عنوان کرد: در ششم تیرماه سال ۱۳۱۴ آیت ‌الله قمی از مشهد به سمت تهران برای اعتراض به موضوع برداشتن حجاب از سر زنان حرکت کرد اما در محل اقامتش در ری مورد محاصره قرار گرفت و مردم مشهد برای اعتراض به محاصره وی در ۲۱تیرماه همان سال در مسجد گوهرشاد تجمع کردند.

دبیر ستاد ملی عفاف و حجاب آذربایجان شرقی تاکید کرد: رضاخان به استاندار وقت در خراسان دستور دارد که مسجد گوهرشاد و حرم امام رضا(ع) را به توپ ببندند که در همان تجمع ۵هزار نفر قتل عام شدند و بر همین اساس ۲۱تیرماه، به عنوان روز ملی حجاب و عفاف نامگذاری شد.

حجت ‌الاسلام والمسلمین حسینی در ادامه  با اشاره به اینکه حجاب ریشه در باور، اعتقاد، ایمان، عفت و حیا دارد، تصریح کرد: حجاب قبل از اینکه یک امر دینی باشد، یک امر عقلی است و اگر انسان نخواهد نگاه ‌های آلوده وارد حریمش شوند، نیازمند آن است که حصار و حریمی داشته باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی گسترش بدحجابی در جامعه را باعث افزایش آسیب‌ های اجتماعی دانست و افزود: طبق فرموده مقام معظم رهبری، امروزه بزرگ‌ ترین تهدید برای ما استکبار نیست بلکه آسیب ‌های اجتماعی مثل اعتیاد و طلاق است.

حجت ‌الاسلام والمسلمین حسینی با بیان اینکه کسانی که حجاب دارند باید به مبانی حجاب آگاه باشند تا ضمن حفظ حجاب بتوانند تبلیغ انجام دهند، اظهار داشت: بین دو نسل مادران و دختران از نظر حجاب فاصله زیادی وجود دارد، مبانی حجاب ابتدا باید فکری و اعتقادی باشد و لازم است که اول درون انسان اصلاح شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha