پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام ابوترابی فرد

حوزه/ خطیب موقت جمعه تهران، مشکلات مردم و کشور را ناشی از تصمیمات مدیریتی مقطعی و غیر اصولی دانست و تصریح کرد: تا زمانی که بانک مرکزی به عنوان صندوق تأمین هزینه های دولت و دیگر قوا به حساب آید، مشکلات اقتصادی کشور و تورم و گرانی، مدیریت و کنترل نخواهند شد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی فرد، امروز 22 تیرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به این که امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند آنچه رمز سعادت دنیا و آخرت است عمل صالح است، گفت: آیات فراوانی در قرآن کریم هم بر این حقیقت تاکید دارد و آراستگی عملی مورد تایید وحی و عقل است و امام علی(ع) هم دراین کلام بلند بر عمل تکیه می‌کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به این که تصمیم های درست و عمل به آنچه که درست است از نظر عقل و دین راه سعادت را تبیین می کند، افزود: اگر می خواهیم با تحول و دگرگونی، در حیات فردی، خانوادگی، سیاسی و اقتصادی در دنیا و آخرت روبرو شویم باید عمل خود را اصلاح کنیم.

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان این که بهترین عمل هر چند محدود و کوچک، عملی است که دوام داشته باشد، تصریح کرد: تداوم در عمل صالح، تحول آفرین و موجب سعادت می شود، بنابراین باید عمل صحیح و اقدام مبتنی بر اصول باشد.

خطیب موقت جمعه تهران، مشکلات مردم و کشور را ناشی از تصمیمات اشتباه مقطعی دانست و اظهار کرد: یکی از مشکلات مدیریت کشور تصمیماتی است که دوام ندارند و اصولی اتخاذ نشده اند. همچنین در حوزه تقنین، قوانینی فاقد ثبات است. ما نیاز به قوانین پایدار و با ثبات داریم، در این صورت راه تحول هموار می شود.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر این که خوشبختانه سیاست های کلان در حوزه های مختلف از سوی رهبر معظم انقلاب به همه قوا ابلاغ شده است، تصریح کرد: کشوری که بودجه سالانه آن به درآمدهای نفتی گره خورده است، اگر می خواهد تحولی را تجربه و راه را برای خلق قدرت فراهم کند باید با الهام از سیاست های کلان ابلاغی مقام معظم رهبری، وابستگی به نفت را به صفر کاهش دهد، البته تحقق آن نیازمند عزم، تصمیم صحیح، کاهش هزینه ها و ارتقای بهره وری است و این مهم صورت نخواهد گرفت مگر اینکه در میان همه مسئولین و مردم کشور اجماع باشد.

وی با تاکید بر این که دولتمردان اگر می خواهند مشکلات پیش‌رو را حل کنند، راهی جز عمل صالح نخواهند داشت، تصریح کرد: باید خطاهای گذشته را در مسیری صحیح اصلاح کرد. به طور مثال مسئولین اعلام کنند که در بودجه سال ۹۸ اشتباهات گذشته را نخواهند داشت و تصمیم گرفته اند که هزینه های غیر منطقی که بار سنگینی را بر ملت تحمیل می کند، کنار گذاشته و برای اداره کشور دیگر دست نیاز به سوی بانک مرکزی دراز نخواهند کرد. این تصمیمات می تواند راه نجات کشور باشد.

 امام جمعه موقت تهران با بیان این که امروز سرمایه های بزرگی در اختیار داریم که حاصل عمل صالح و صبر و پایداری است و پیروزی های بعدی هم در گرو پیمودن این راه است، گفت: دولت و ملتی رستگار است که نگاهش به قله معطوف باشد و افق های بلندمدت را مدنظر قرار دهد.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تأکید کرد: مدیران اقتصادی کشور بدانند که ایران باید به یک قدرت بالنده اقتصادی در آسیا و نقش آفرین در سطح جهان یبدل شود و برای رسیدن به این هدف والا باید با تدوین نقشه راه، نگاه های خرد را کنار بگذاریم، چرا که نگاه های خرد و عدم توجه به سیاست های کلی نظام، چالش های اقتصادی را برای کشور ایجاد می کند.

خطیب موقت جمعه تهران با اشاره به زمزمه هایی مبنی بر تغییر رئیس کل بانک مرکزی، اظهار کرد: پیشنهاد می کنم رئیس جمهور برای استقلال بانک مرکزی اقدام کرده و رئیس کلی که مورد تأیید رؤسای قوا و چهره های تأثیرگذار اقتصادی نظام باشد، انتخاب شود تا بتواند با استقلال کامل، سیاست های پولی و ارزی کشور را اتخاذ کند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد تصریح کرد: تا زمانی که بانک مرکزی به عنوان صندوق تأمین هزینه های دولت و دیگر قوا به حساب آید، مشکلات اقتصادی و تورم و گرانی، مدیریت و کنترل نخواهند شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به این که در ۲۰۰ سال گذشته بیش از ۵۰ درصد جغرافیای ایران تجزیه گردید، اما چه شد که این ملت امروز به نماد قدرت اسلام بدل شده است، گفت: ملت بزرگ ایران در سایه پیوند با آموزه های دین و در سایه رهبری صالح، شجاع، مدیر، مدبر، عالم، دشمن شناس و ... به نماد قدرت اسلام ناب در دنیا تبدیل شده است.

نایب رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: دنیا و مثلث شوم ترامپ، بن سلمان و نتانیاهو می دانند که قدرت جمهوری اسلامی ایران، قدرت بالنده و پرشتابی است که راه را برای حرکت رو به جلوی جبهه مقاومت در منطقه فراهم آورده و هر روز قله جدیدی را فتح می کند.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اقتدار سیاسی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران، ابراز داشت: تشکیل و تقویت جبهه مقاومت در منطقه و پیروزی های به دست آمده، همگی به برکت انقلاب اسلامی ایران بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با تاکید بر این که برای ادامه راه نیازمند وحدت و انسجام ملی و ایستادگی و استقامت هستیم، تصریح کرد: بدون وحدت و همدلی و استقامت هیچ ملتی به موفقیت و پیروزی نرسیده و نمی رسد.

خطیب موقت جمعه تهران در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از ۴ دهه با مدیریتی هوشمند و مناسب خواهد توانست با بهره برداری از مولفه های قدرت خود یعنی رهبری مقتد و آگاه، وحدت و همدلی مردم و مسئولان، استقلال و ثبات سیاسی، امنیت مثال زدنی، قدرت علمی پرشتاب، ذخایر عظیم مادی و انسانی و ...، به جایگاه و قدرتی به مراتب بسیار بالاتر از آنچه که امروز در آن قرار دارد، دست یابد.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha