سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ میثاق طلبگی طلاب جدید الورود حوزه علمیه مازندران

حوزه/ دوره یک هفته ای «میثاق طلبگی» حوزه علمیه مازندران، که در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر برگزار شد، عصر روز جمعه، در نوشهر به کار خود پایان داد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، گفت: دوره «میثاق طلبگی» به مدت یک هفته و با حضور حدود 150 نفر از طلاب جدید الورود حوزه علمیه استان، در مدرسه علمیه شهید بهشتی نوشهر برگزار شد.

وی با بیان این که در این دوره مباحث اخلاقی، تربیتی و مشاوره ای مورد توجه جدی قرار گرفت، افزود: این مباحث مهم در قالب کلاس ها و کارگاه های آموزشی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود گفت: درس اخلاق و بیان مطالب و آموزه های اخلاقی با حضور یکی از برجسته ترین اساتید اخلاق حوزه از مهمترین برنامه های این دوره یک هفته ای بود.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که مسائل تربیتی نیز در این دوره یک هفته ای مورد توجه اساتید و معاونان تهذیب مدارس علمیه قرار گرفت، بیان داشت: در همین راستا حلقه های تربیتی به صورت روزانه از سوی اساتید حاضر در دوره با حضور طلاب تشکیل شد.

وی با اشاره به این که حلقه های انس یکی از مهم ترین برنامه های اثرگذار دوره میثاق طلبگی است که خروجی بسیار خوبی نیز دارد، خاطرنشان کرد: در طول این دوره هر روز پانزده حلقه در دو نوبت یک ساعته، از سوی معاونان تهذیب و اساتید حاضر تشکیل و به بیان مسائل مهم حوزه و دغدغه های طلاب می پرداختند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که یکی از مهم ترین اقداماتی که در این دوره یک هفته ای مورد توجه جدی قرار گرفت، موضوع مشاوره بود، تصریح کرد: با استقرار کارشناسان مرکز مشاوره حوزه علمیه استان، مهم ترین مسائل و دغدغه های طلاب مورد بررسی و راهکارهای لازم به منظور رفع این دغدغه ها ارائه شد.

حجت الاسلام طبرسی با اشاره به این که مشاوره همچون چراغی برای حرکت طلاب در مسیر صحیح است، خاطرنشان کرد: طلاب با شناخت کامل از فضای حوزه و باید و نبایدهای آن مسیر پیش روی را با قدرت و تحرک بیشتری دنبال می کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلبه برای ورود به حوزه نیازمند شناخت و هدف مشخصی است، تصریح کرد: نداشتن هدف در ورود به حوزه یک آسیب است که می تواند در ادامه طلبه را مشکلاتی مواجه کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که طلبه ای می تواند در حوزه موفق باشد که شناخت و آگاهی او نسبت به مسائل حوزه و زندگی طلبگی کامل باشد، خاطرنشان کرد: طلبه بدون شناخت نمی تواند مدارج علمی در حوزه را به راحتی طی کند و ممکن است در مسیر راه دچار مشکلاتی خواهد شد.

حجت الاسلام طبرسی در پایان با بیان این که طلاب جدید در ادامه باید در دوره اختبار و تثبیت شرکت کنند، افزود: پس از موفقیت طلاب در این دوره که در مدارس محل تحصیل آنها برگزار می شود، طلاب می توانند از سال تحصیلی جدید فعالیت علمی خود را در مدارس آغاز کنند.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha