جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه یزد

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان یزد از برگزاری دوره «میثاق طلبگی» طلاب جدید یزدی در عتبات عالیات خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد شمس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، با اشاره به اینکه دوره اختبار و تثبیت در تمام مدارس علمیه استان که ورودی پایه اول داشتند برگزار شد، اظهار داشت: شرکت کنندگان در دوره اختبار و تثبیت در استان یزد قریب به 150 نفر بودند.

عضو شورای حوزه علمیه یزد اذعان داشت: اختبار و تثبیت از دو دوره تشکیل شده است که یکی از آنها دوره میثاق طلبگی و دومین آن دوره آموزشی است.

مدیر حوزه علمیه یزد با بیان اینکه دوره آموزشی به مدت سه تا چهار هفته برگزار می شود افزود: در این دوره به بیان مسائل آموزشی و دروسی مانند صرف، تجوید، احکام و غیره پرداخته می شود.

وی تصریح کرد: در دوره میثاق طلبگی نیز اهداف، زی طلبگی، انگیزه ها، چرایی حضور طلاب در حوزه های علمیه بیان می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس با اشاره به اینکه دوره میثاق طلبگی امسال در عتبات عالیات برگزار می شود گفت: قریب به 120 نفر در این طرح شرکت می کنند که در کاروان هایی با هماهنگی حج و زیارت به عتبات اعزام می شوند و در آنجا مسائل مختلف را در می یابند.

مدیر حوزه علمیه یزد اضافه کرد: طلاب در دوره 7 روزه عتبات سه روز در نجف، سه روز در کربلا و یک روز هم در کاظمین خواهند بود.

عضو شورای حوزه علمیه یزد با اشاره به علت انتخاب عتبات عالیات برای برگزاری دوره میثاق طلبگی گفت: با توجه به اینکه اهداف حوزه در این دوره ها بیان می شود و انگیزه در طلاب ایجاد می کند، چه انگیزه ای می تواند بالاتر و بهتر از زیارت آن هم در اولین روزهای آغازین دوران طلبگی باشد.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha