جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام فرهاد حسین زاده

حوزه/ مسئول اداره آموزش حوزه علمیه خراسان شمالی از برگزاری دوره سواد رسانه و فضای مجازی ویژه طلاب ممتاز شرکت‌کننده در طرح ادیب حوزه علمیه استان خبر داد.

حجت‌الاسلام فرهاد حسین زاده، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار کرد: دوره سواد رسانه و فضای مجازی ویژه طلاب ممتاز شرکت‌کننده در طرح ادیب در مدرسه آیت‌الله حکیم شیروان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این دوره طلاب طرح ادیب با راهکارهای مقابله با تهدیدات فضای مجازی و هجمه دشمن در فضای مجازی و راهکار مواجهه با این تهاجم آشنا شدند.

حجت‌الاسلام حسین زاده با اشاره به اینکه بیش از 80 طلبه ممتاز در طرح دانش‌افزایی و توانمندسازی ادیب حوزه علمیه خراسان شمالی شرکت دارند، افزود: همچنین برای این طلاب دوره استهلال و قبله شناسی هم برگزار شده است.

وی از برگزاری دو جلسه «تدبر در قرآن» با حضور استاد آزموده برای طلاب ادیب استان خبر داد و گفت: افزون بر این درس اخلاق برای طلاب هم با حضور حجت‌الاسلام باقری امام جمعه علی‌آباد کتول برگزار شد.

به گفته حجت‌الاسلام حسین زاده امام جمعه علی‌آباد کتول در این درس اخلاق مطالب ارزشمندی در مورد خودسازی و تهذیب نفس و ارزش علم و تحصیل و رسیدن به مقامات عالیه مطرح کرد.

وی همچنین از برگزاری درس اخلاق برای طلاب شرکت‌کننده در طرح ادیب حوزه علمیه خراسان شمالی با حضور حجت‌الاسلام حسین کوثری، امام جمعه شیروان خبر داد و افزود: حجت‌الاسلام کوثری در این کلاس اخلاق، در مورد شئون و زی طلبگی و ارج نهادن به مقام استاد سخنرانی کرد.

گفتنی است، در طرح دانش‌افزایی و توانمندسازی ادیب طلاب نخبه و ممتاز مدارس علمیه خراسان شمالی به‌صورت ویژه و طی پنج روز دروس صرف و نحو، منطق، تدبر در قرآن و اخلاق را زیر نظر هفت استاد برجسته حوزه علمیه فرا می‌گیرند.

دوره‌های تهذیب و اخلاق، کارگاه‌های ادبیات عرب، نشست‌های بصیرت افزایی، منطق، تربیت بدنی، برپایی نشست‌های علمی، اجرای دوره‌های تقویت سواد رسانه‌ای و فضای مجازی و برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و ورزشی ازجمله سرفصل‌های طرح دانش‌افزایی و توانمندسازی ادیب در حوزه علمیه خراسان شمالی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha