سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از مدارس علمیه بابل

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه شهید امیری بندپی، در بازدید آیت الله اعرافی از این مدرسه، از اجرای طرح توسعه مدرسه خبر داد و گفت: مدرسه علمیه امیری بندپی تنها مدرسه علمیه ای در کشور است که به نام یک شهید دفاع مقدس نامگذاری شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین حسین زاده قاسمی، تولیت مدرسه علمیه شهید امیری بندپی بابل،  امروز در بازدید آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور از این مدرسه، گفت: مدرسه علمیه امیری بندپی تنها مدرسه علمیه ای در کشور است که به نام یک شهید دفاع مقدس نامگذاری شده است.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که منطقه بندپی از لحاظ علمی و فرهنگی در سطح بالایی قرار دارد، افزود: 70 سال پیش در این منطقه مدرسه علمیه ای بر پا شد که مهد پرورش علما و بسیاری از شخصیت های بزرگ دینی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی با اشاره به نقش آفرینی این مدرسه علمیه در هشت سال دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: تعدادی از طلاب این مدرسه نیز در هشت سال دفاع مقدس به جبهه های حق علیه باطل اعزام شدند و به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

تولیت مدرسه علمیه شهید امیری بندپی همچنین ادامه داد: شهید بزرگوار امیری که مدرسه علمیه بندپی به نام ایشان است، در وصیت نامه خود آورده است که همه اموالم را صرف ساختمان مدرسه علمیه کنید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح توسعه مدرسه علمیه شهید امیری بند پی خبر داد و خاطرنشان کرد: با توسعه و گسترش این مجموعه حوزوی شاهد تقویت برنامه های علمی، آموزشی، تربیتی و پژوهشی دراین مرکز خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین قاسمی با اشاره به این که صد سال گذشته در منطقه شیخ موسی بابل مدرسه علمیه ای برپا بوده که در ایام تابستان محل تجمع علما و فرهیختگان دینی بوده است، تصریح کرد: این منطقه پشتوانه خولی برای طلاب به عنوان مدرسه علمیه تابستانی خواهد بود.

تولیت مدرسه علمیه شهید امیری بندپی با بیان این که امروز رونق و گسترش مدارس علمیه اثرات مطلوبی در جامعه اسلامی خواهد داشت، خاطرنشان کرد: باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت فعالیت های علمی و تربیتی در مدارس علمیه استفاده کرد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha