پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فاضل

حوزه/ تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران در دیدار مسؤولان و مدیران مدارس علمیه این شهرستان با آیت الله اعرافی، به راه اندازی نخستین کرسی رسمی درس خارج در این مدرسه اشاره کرد و گفت: این فرصت در اختیار علاقه مندان به ادامه تحصیل در حوزه داده شد که به قم هجرت نکنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا فاضل، تولیت مدرسه علمیه علمیه فیضیه بابل بعد از ظهر امروز در نشست مسؤولان و مدیران مدارس علمیه این شهرستان با آیت الله اعرافی، حضور مدیر حوزه های علمیه کشور در شهرستان ها را فرصتی برای شکوفایی مدارس علمیه دانست.

وی با بیان این که باید از توان علمی اساتیدی که دارای نبوغ علمی و ایده های به روز هستند، در فضای حوزه بیشتر استفاده شود، افزود: در همین راستا باید از اساتید مجرب و توانمندی که از لحاظ علمی دارای ظرفیت های مناسبی هستند، بهره گرفته شود.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با اشاره به این که مدرسه علمیه فیضیه مازندران از توان و ظرفیت علمی ۲۴ استاد مجرب در سال تحصیلی فعلی بهره برده است، بیان داشت: این ظرفیت بالا فرصتی برای رونق برنامه های علمی در این مدرسه علمیه است.

تولیت مدرسه علمیه فیضیه مازندران در ادامه سخنان خود به راه اندازی نخستین کرسی رسمی درس خارج در این مدرسه اشاره کرد و گفت: این فرصت در اختیار علاقه مندان به ادامه تحصیل در حوزه داده شد که به قم هجرت نکنند.

حجت الاسلام والمسلمین فاضل با بیان این که فراهم شدن امکانات عملی و رفاهی در شهرستان ها از هجرت بی رویه طلاب به قم جلوگیری می کند، خاطرنشان کرد: در همین راستا خوشبختانه نخستین کرسی رسمی درس خارج در مدرسه علمیه فیضیه مازندران راه اندازی شده است.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که خوشبختانه شاهد یک تحول اساسی در نظام آموزشی حوزه هستیم، تصریح کرد: می توان با بهره گیری از نظام سنتی سابق حوزه از ظرفیت های روز نیز در جهت رونق دادن به برنامه های حوزه بهره گرفته شود.

مسؤول مدرسه علمیه فیضیه مازندران در پایان از تحصیل 210 طلبه در این مدرسه خبر داد و بیان داشت: طلاب از پایه اول تا درس خارج در این مدرسه به عنوان یادگار مرحوم آیت الله فاضل استرآبادی(ره)، مشغول تحصیل هستند.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha