جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ بازدید آیت الله اعرافی از مدارس علمیه بابل

حوزه/مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تأکید بر اینکه ما نباید در کمیت حوزه های علمیه حساس شویم، گفت: آنچه مهم است این است که اشخاصی بزرگ و رشید پرورش داده و تقدیم جامعه کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، آیت‌الله علیرضا اعرافی، شنبه‌شب در نشستی با طلاب و اساتید مدرسه علمیه فیضیه مازندران، ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: امام صادق(ع) یک‌فصل ممتاز در نشر معارف و تحکیم پایه‌های مذهب بودند، البته ما معتقدیم ائمه اطهار(ع) "کلهم نور واحد" هستند همان‌طور که رهبری تعبیر به انسان ۲۵۰ ساله دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با طرح این سؤال که آیا ائمه اطهار(ع) با واحد بودنشان تفاوتی دارند و آیا بین درجاتشان تفاضلی است، افزود: بله فی‌الجمله تفاوتی است اما به این معنا نیست که در تبیین و تبلیغ با هم تفاوت دارند، مثل دو مرجع ما که در اموری اختلاف‌نظر دارند، اما به معنای کمبود و کاستی نیستو  علمای ما هرچقدر هم که عالم و فقیه باشند از نظر درک و فهم شرایط با هم تفاوت دارند، انسان هرچقدر هم که در درجات بالا باشد تفاوت دارد و این در بشر امری طبیعی است.

آیت‌الله اعرافی با اشاره به اینکه تفاوت مواضع ائمه اطهار علیهم السلام  یک عامل دارد و تنها شرایط محیط است، خاطرنشان کرد: چون این افراد معصوم هستند و همه حقایق را می‌دانند، یعنی همان شجاعتی که امام حسین(ع) داشت دیگر ائمه هم داشتند، اینکه امام حسین(ع) قیام کردند و امام حسن(ع) صلح کردند به دلایل شخصیتی برنمی‌گردد، به خاطر این بود که صلح بر حضرت تحمیل شد و اگر یاران حضرت صالح بودند حضرت هرگز صلح نمی‌کرد.

وی افزود: امام صادق(ع) در زمان خویش بیش از چهار هزار شاگرد داشت که در موسوعه ایشان اسامی بیش از دو هزار نفر از شاگردان ایشان ذکرشده، تا جایی که از امام صادق(ع) بیش از ۴۰ هزار حدیث ، روایت‌شده است.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور با بیان اینکه ما باید خود را ذوب در آرمان امام صادق(ع) کنیم، تصریح کرد: طلبه باید خود را برای قربانی شدن در راه تعالیم اسلام آماده کند و اگر طلاب با این نگاه و هدف در حوزه آمدند، بمانند تا بتوانند در عصر انقلاب اسلامی به‌خوبی این وظیفه را انجام دهند چون آینده بسیار حساس و خطیر است.

آیت‌الله اعرافی با تأکید بر اینکه ما نباید در کمیت حوزه حساس شویم، تصریح کرد: مهم این است که اشخاصی بزرگ و رشید پرورش داده و تقدیم جامعه کنیم و در حوزه باید درس خواند و مباحثه کرد تا عمیق شد و تهذیب کرد تا همچون آیت‌الله فاضل استرآبادی و دیگر بزرگان شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha