جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عبدالرسول هاجری

حوزه/ دبیر انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم، تشکیل دبیر خانه مشترک انجمن های علمی حوزه با بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، برگزاری مشترک همایش ها و کرسی های علمی را از برخی فعالیت ها ی دهه کرامت برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرسول هاجری دبیر انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم صبح یکشنبه در همایش علمی سیره امام رضا(ع)، آموزه ها و کارکردها که در پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با تبریک دهه کرامت سالروز میلاد مهرهمیشه تابان خراسان و ایران و ماه منیر قم کریمه اهل بیت،‌ اظهارداشت: دهه کرامت امسال برای انجمن های علمی حوزه دهه دیگری است و برپایی مشترک این همایش همزمان با سالروز میلاد کریمه اهل بیت(علیهم السلام) بخشی از برنامه های این دهه است.

مسئول دبیرخانه  انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم تصریح کرد: همایش تخصصی سیره امام رضا(ع) اولین همکاری مشترک و تخصصی انجمن های علمی حوزه و بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی است.

وی افزود: همچنان که مهر و ماه را نمی توان در هیچ سرزمینی حبس کرد لذا تابش معرفت رضوی را باید در مقیاس فرا ملی و بین المللی رقم زد و بر این اساس شاید این اولین همکاری مشترک بین دو نهاد علمی باشد اما آخرین نیست و تازه آغاز راه است.

حجت‌الاسلام والمسلمین هاجری گفت: تشکیل دبیر خانه مشترک همکاری و برگزاری مشترک همایش های تخصصی در خصوص امام رضا(ع)، برگزاری منظم کرسی های علمی و هم اندیشی در مراکز عالی استان ها در طول سال، طرح گفتمان انقلاب، راه  اندازی ستاد سراسری خادمان حوزه و انقلاب اسلامی از جمله ده ها طرح است اجرا خواهد شد.

وی ابراز داشت: این همایش به شکل کارگاه یک روزه امام شناسی برگزار می شود و به شرکت کنندکان گواهی علمی از سوی بنیاد علمی پژوهش های اسلامی اعطا می شود

مسئول دبیرخانه  انجمن‌های علمی حوزه علمیه قم  افزود: در برنامه صبح همایش، اساتید برجسته حوزه به مباحث قرآنی و کلامی زندگی امام رضا(ع) می پردازند و در بعد از ظهر به مباحث تاریخی و سیاسی نیز پرداخته می شود. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha