شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام عباسی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین عباسی گفت: شناخت جامعه ما نسبت به حضرت معصومه (س) کافی نیست، چرا که این بزرگوار با وجود اینکه قطب مذهبی ایران است ولی در جامعه ایران هم مظلوم واقع شده است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین،حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی،صبح امروز در جمع طلاب و اساتید مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین ضمن تبریک ولادت با سعادت فاطمه معصومه پرداخت و گفت: فاطمه معصومه(س) از جهت شخصيت فردی و کمالات روحی، در بين فرزندان موسی بن جعفر (ع) بعد از برادرش، علی بن موسي الرضا (ع) در والاترين رتبه جاي دارد و اين درحالی است که بنا بر مستندات رجالی، فرزندان دختر امام کاظم(ع) دست کم هجده تن بوده اند و فاطمه در بين اين همه بانوی گران قدر، سرآمد بوده است.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین تصریح کرد: زندگـی در جـوار امامان معصـومی چون حضرت مـوسـی بـن جعفر(ع) و حضرت امام رضا(ع) و بهره مند بـودن از تعالیـم ارزنده آن رهبران راه نـور و سعادت، خـود عامل اساسی در تعالی روح و تکامل درجات علمـی و عملـی آن حضـرت بـوده است.

وی افزود: ارتباط با فرزندان صالح معصومین راهی برای ارتباط با خدای متعال است وحضرت معصومه(س) به عنوان فرزند گرامی حضرت موسی بن جعفر(ع) واقمت چند روزه در قم ورحلت به سوی خدای متعال وبودن مرقد شریفشان در آن مکان موجب برکت بر ای شیعه وجهان اسلام شده است وامروزه مشتاقان زیادی برای تحصیل علم ومعنویت هر سال به سوی قم پرواز می کنندومرغ  دلشان در آشیانه اهل بیت عصمت وطهارت آرام می گیرد.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین خاطرنشان کرد: خود سرزمین قم از نظر مکانی خشک وگرم وکویری به حساب می آید و بنابراین انگیزه های مادی ورفاه طلبی دلیل بر اقامت قم نمی شود و علم ومعنویت اهل بیت عصمت وطهارت قم را آباد کرده وهمچنین مجتهدین فراوانی در قم مشغول تحصیل علوم دینی شده اند به دور حرم حضرت معصومه(س) عاشقانه می گردند و توشه معنویت را بر می دارند.

حجت الاسلام والمسلمین  عباسی گفت: شناخت جامعه ما نسبت به حضرت معصومه(س) کافی نیست ، چرا که این بزرگوار  با وجود اینکه قطب مذهبی ایران است ولی در جامعه ایران هم مظلوم واقع شده است.

وی افزود: در زندگی حضرت معصومه(س) نکات فراوانی برای الگو گرفتن دختران جوان فراهم است. ایشان به عنوان تنها دختر نمونه در خاندان عصمت و طهارت هستند که در طول عمر مبارکشان ازدواج نکردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha