پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر

حوزه/استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: توسعه‌ حوزه‌های علمیه، تربیت شخصیت‌های برجسته دینی از برکات وجود بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) است.

داودی درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، پیرامون ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) اظهار کرد: مهمترین ویژگی شخصیت این بانو بعد سیاسی و همراهی برادرشان در مسیر و رساندن فرهنگ شیعه به مردم است.

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان تصریح کرد: بعد سیاسی ایشان برای زنان جامعه الگوی مهمی بود چرا که ضمن اینکه در منزل به تربیت فرزند پرداختند  آگاهی و بصیرت اجتماعی وسیاسی داشته و در مواقع لزوم در صحنه اجتماع حضور پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه روایات زیادی در خصوص ویژگی های برجسته ایشان از بعد اخلاقی از معصومین نقل شده افزود: این بانو  احترام زیادی برای خانواده و نزدیکان قائل بودند و همه رفتار ایشان می تواند الگویی رفتاری برای شیعیان باشد.

داودی با تاکید بر اینکه امام رضا(ع) برای حضرت معصومه(س)  احترام زیادی قائل بودند، خاطرنشان کرد: امام رضا(ع) همواره  در مقام امام، حضرت معصومه(س) را  تکریم می کردند و این نشان می دهد  شخص می تواند خاص ومعصوم نباشد ولی امام معصوم از ایشان تعریف و تمجید کند.

وی با اشاره به روایت «هر کس قبر حضرت معصومه(س) را زیارت کند بهشت براو واجب می شود»، افزود:امروزه مرقد ایشان پناهگاه و ملجاء بسیاری از علماست واین نشان از شخصیت والای این بانوی بزرگوار است که می تواند الگوی بسیاری از جوانان به ویژه دختران جوان شود .

استاد حوزه علمیه خواهران اصفهان تصریح کرد: در سیره بسیاری از علما امده است که هرروز صبح قبل از هر اقدامی به پابوسی ضریح حضرت معصومه(س) رفته  و عرض ارادتی به ایشان داشتند وحتی در وجود مشکلات علمی خود به ایشان رجوع می کردند.

وی بیان کرد:عده ای به اشتباه حضرت معصومه(س) را معصوم معرفی کرده  و تا حدی شخصیت ایشان را آسمانی معرفی کردند که این باعث می شود اشخاص ایشان را به عنوان الگو دور از دسترس ببینند و تلاشی برای رسیدن به چنین مقامی نکنند.

داودی با بیان اینکه ایشان می توانند به عنوان الگویی برای دختران جامعه ما معرفی شوند،گفت:بیان تمام جوانب از شخصیت ایشان به صورت ملموس و با ادبیات جوانان جامعه می تواند در ارائه این الگو موثر باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha