جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ترویج فرهنگ رضوی با استفاده از ظرفیت های آستان قدس را یک ضرورت در جامعه اسلامی دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم، ظهر امروز در دیدار خادمان و مبلغان آستان قدس رضوی، اظهار داشت: با بهره گیری از تلاش خادمان بارگاه ملکوتی امام هشتم، سیره حضرت امام رضا(ع) باید در جامعه نشر و گسترش یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تصریح کرد: پرچم آستان مقدس حضرت علی بن موسی الرضا(ع)، امروز نه تنها قبله گاه معنوی مومنان در داخل کشور محسوب می ‌شود، بلکه به نماد وحدت جهان اسلام تبدیل شده است.

وی افزود: هدف از این جشنواره، گسترش فرهنگ ناب رضوی و خدمت رسانی به محرومان جامعه در قالب طرح زیرسایه خورشید است و حرکت کاروانی زیر سایه خورشید ظرفیت خوبی برای تبیین و تشریح سیره عملی فرهنگ رضوی است، باید تلاش کرد که برنامه های این کاروان در همه جای استان با حضور پر شور مردم، باشکوه تر برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: بعد از انتصاب حجت الاسلام والمسلمین رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی، با ساخت زائرسراها برای زوار کم درآمد زمینه زیارت برای فقرا فراهم شده که امتیاز بزرگی است.

مسئول کاروان اعزامی زیر سایه خورشید به آذربایجان شرقی نیز در این دیدار با بیان اینکه هدف این برنامه نشرو گسترش اردات به خاندان اهل بیت به ویژه امام رضا(ع) است، گفت: 1500 شهرستان و 15 کشور به صورت رسمی و 35 کشور به صورت غیر رسمی در این ایام میزبان خادمان و مبلغان امام هشتم شیعیان هستند و امسال 80 کاروان با 300 نیروی اجرایی در طرح زیر سایه خورشید فعالیت می کنند.

رضازاده با اشاره به فعالیت خادمان و مبلغان اعزامی به آذربایجان شرقی تصریح کرد: این کاروان 20 نفره متشکل از 10 نفر خادم  5 مبلغ و 5 مداح اهل بیت(ع) به جای جای استان سفر خواهند کرد.

شاکری مسئول دفتر آستان قدس رضوی در آذربایجان شرقی هم در این دیدار گفت: 62 شهر و شهرستان و 30 روستای محروم امسال میزبان خادمان امام رضا در قالب طرح زیر سایه خورشید هستند.

وی افزود: هزار برنامه در حوزه های اجتماعی ، فرهنگی ، ترویجی و تبلیغی و علمی و پژوهشی در این دهه با حضور خادمان و مبلغان آستان قدس رضوی اجرا می شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha