جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام قنبری

حوزه/ معاون ارتباطات و بین الملل جامعة المصطفی، در مراسم افتتاحیه دوازدهمین گردهمایی سراسری دانش آموختگان جامعه المصطفی، دانش آموختگان را سفیران فرهنگی المصطفی در سراسر جهان خواند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین قنبری، در سخنان خود ضمن خوش آمدگویی به دانش آموختگان المصطفی(ص) از کشورهای مختلف جهان، خاطرنشان ساخت: طلاب غیرایرانی پس از ورود به جامعه المصطفی این فرصت را می یابند تا مسیر رشد علمی و معنوی را طی نمایند و بر حسب استعداد و توان خود، به بالاترین نقطه علم و معنویت دست یابند.

وی، نقطه اوج تعالی هر فرد را بر اساس توان و جایگاه شخصی و اجتماعی آن شخص قابل تعریف دانست و خاطرنشان کرد: برای پی نمودن این مسیر به هوش عقلی نیاز است که اصطلاحا به آن بهره هوشی یا آی کیو گفته می شود. عقل بزرگترین نعمتی است که در اختیار همگان قرار گرفته است و کمک می نماید تا به اوج علمی خود دست یابیم. 

معاون ارتباطات و بین الملل المصطفی، با اشاره به اینکه دانش آموختگان المصطفی(ص) با پیمودن مسیر علمی و معنوی، خود را برای خدمت به جامعه آماده نموده اند، یادآور شد: برای کسب موفقیت در این راه، در کنار بهره هوشی، به هوش هیجانی نیاز داریم تا پس از کسب علم و دانش، بتوان هیجان ناشی از کسب علم را مدیریت نماییم و چراکه اگر این هیجان کنترل نگردد، فضای خطرناکی بر انسان ایجاد می شود.

حجت الاسلام والمسلمین قنبری، فقدان هوش هیجانی را موجب بروز انواع مشکلات روحی و اجتماعی دانست و خاطرنشان کرد:متاسفانه برخی از ما فاقد هوش هیجانی هستیم و تا موقعیتی برای ما ایجاد می شود، توانایی مدیریت و کنترل خود را از دست می دهیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha