جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 455931
۲۴ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۹
کارگاه آموزشی مدیریت راهبردی

حوزه/ در نوبت بعد از ظهر نخستین روز از گردهمایی سراسری دانش آموختگان المصطفی، کارگاه آموزشی مدیریت راهبردی، با حضور مهندس فیاضی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، مدیرعامل موسسه "نورمبین" در تعریف اصلاح «مدیریت» اظهار داشت: مدیریت هنر انجام دادن کارها به وسیله دیگران است. امروزه مدیریت تنها به هدف نمی اندیشد بلکه مبتنی بر هدف و نتیجه است. مدیریت استراتژیک، به مجموعه ای از تصمیمات و اقدمات مدیریتی است که عملکرد بلندمدت یک مجموعه را تعیین می نماید.

وی، تعیین چشم انداز را در راس هرم برنامه راهبردی دانست و گفت: «تعیین ماموریت ها و ارزش ها»، «تهدیدها و فرصت ها»، «اهداف»، «راهبردها و سیاست ها»، «راهکارها» و «فعالیت و ارزیابی و اصلاح»، دیگر اجزاء این هرم را تشکیل می دهند.

مهندس فیاضی، ایجاد شبکه اجتماعی و سرمایه اجتماعی با سرمایه ای انسانی از دانش آموختگان و کادر متعهد، متخصص، کنشگر اجتماعی به عنوان عناصر سازنده تمدن نوین اسلامی می تواند چشم انداز یک مدرسه اسلامی باشد.

سخنران نشست در ادامه این جلسه به تبیین شاخص های مدیریت راهبردی پرداخت و در پایان خاطرنشان کرد: رویکرد فرهنگی و اخلاقی بهترین راهبرد برای مدیریت مدارس در سراسر دنیا است  چرا که این رویکرد میان تمام ادیان مشترک است و مورد پذیرش همه قرار می گیرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha