پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کارگاه آموزشی راه اندازی و مدیریت مدارس تخصصی

حوزه/ در ادامه نوبت عصر نخستین روز از گردهمایی سراسری دانش آموختگان المصطفی، کارگاه آموزشی راه اندازی و مدیریت مدارس تخصصی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آقای کامیاب، استاد کارگاه، به معرفی انواع مدارس از جمله مدارس فنی حرفه ای، هنرستان و کارودانش، معارف اسلامی و تیزهوشان پرداخت و تاکید کرد: آینده در دستان فرزندان ماست و بهتر است در کنار دانش، مهارت های کافی را نیز فراگیرند بنابراین می توان در مدارس با توجه به امکانات موجود، آموزش های جانبی را در دستور کار قرار داد.

وی ادامه داد: سه سال پایانی تحصیل دانش آموزان دوران طلایی یادگیری آنان است که هرگز تکرار نمی شود و اگر مدارس اسلامی ما تنها به ارائه دروس حوزوی و معارفی بپردازند نمی توانند به مدارس پیشرو در کشورها مبدل گردند.

آقای کامیاب با اشاره به سیستم آموزشی مدارس ایران، ابراز داشت: در مدارس تیزهوشان، هشت استعداد از جمله استعداد دیداری، شنوایی، دست ورزی، سخنوری، تفکر و... تعریف می شود که بنا به استعداد دانش آموزان به رشته های متناسب هدایت می شوند.

سخنران جلسه خاطرنشان کرد: مدارس اسلامی به دانش آموزانی اختصاص دارد که قصد تحصیل در رشته های علوم اسلامی را دارند و درپی ادامه تحصیل در حوزه های علمیه یا رشته های معارف اسلامی دانشگاه ها هستند و معمولا با توجه به زمینه خوبی که در این مدارس پیدا می کنند، آینده خوبی در انتظار آنان است.

وی ادامه داد: دانش آموزانی که در مدارس فنی و حرفه ای و هنرستان و کار و دانش تحصیل می نمایند، این  مهارت و توانایی را بدست می آورند که در صورت عدم تمایل برای تحصیل در دانشگاه، آماده ورود به بازار شوند. در ایران بیش از 120 رشته در این مدارس ارائه می شود.

آقای کامیاب در ادامه جلسه به معرفی منابع اصلی درسی در مدارس ایران پرداخت و روش هدایت تحصیلی دانش آموزان و ایجاد روحیه کارآفرینی را تشریح نمود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha