شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی با تأکید بر این که باید بحث حجاب و عفاف هم از سوی زن و هم از سوی مرد پیگیری شود، گفت: عفت مرد و زن نمی‌شناسد، زیرا اگر عفت باشد، در نتیجه آن جامعه سالم و روبه‌راهی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در آئین تجلیل از بانوان برگزیده عفاف و حجاب دستگاه‌های اداری استان، با اشاره به رسالت توأم زن و مرد در زمینهٔ حجاب و عفاف، اظهار کرد: خدا برای زن و مرد قانون حیات طیبه را وضع کرده و فرموده هر کسی که به وظیفه‌اش عمل کند، ما به او حیات طیبه می‌دهیم.

وی با بیان این که بر این اساس حیات طیبه شامل هم زن و هم مرد می‌شود و هر دو در ساخت حیات طیبه شریک هستند، تصریح کرد: اینکه بگوییم زنان حجاب و عفاف داشته باشند، اما در مورد مردان چیزی نگوییم، یعنی نیمی از جامعه را رها کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر این که باید بحث حجاب و عفاف هم از سوی زن و هم از سوی مرد پیگیری شود، خاطرنشان کرد: عفت مرد و زن نمی‌شناسد، زیرا اگر عفت باشد در نتیجه آن جامعه سالم و روبه‌راهی خواهیم داشت.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان این که البته اسلام بر روی زن حساسیت ویژه‌ای دارد، ادامه داد: از دامن زن مرد به معراج می‌رود، به همین دلیل هم اسلام امتیاز ویژه‌ای برای زنان قائل شده و بهشت را زیر پای مادران قرار داده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با بیان اینکه در دین مبین اسلام وزنه سنگین تربیت به سمت بانوان کشیده شده، افزود: این که تأکید بر روی بانوان بیشتر است، به معنای غفلت از مردان نیست؛ بلکه حساسیت تربیت در گروه بانوان بیشتر از آقایان است.

وی با اشاره به حدیثی از امام حسن مجتبی(ع)، اظهار کرد: بنا به فرموده این امام همام اگر می‌خواهید منکرها در جامعه از بین برود معروف‌ها را زیاد کنید که درزمینهٔ حجاب و عفاف هم باید این رویه را در پیش گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: بانوان باحجاب تردد خود را در خیابان‌ها افزایش دهند و از کم بودن تعداد خود نترسند، زیرا در راه حق، تعداد کم هم تأثیر زیادی دارد.

وی همچنین در خاتمه از خانواده‌ها خواست تا فرزندان خود را از کودکی با حجاب و عفاف مأنوس کرده و تربیت در این زمینه را به بعد از سن تکلیف موکول نکنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha