جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت با رهبر معظم انقلاب

حوزه/ آنچه در برهه حساس کنونی می تواند تصویری مقتدرانه از دولت به جامعه منتقل کند، بیش از هر چیز مجاهدت و تلاش انقلابی در مسیر حل مشکلات اقتصادی و خدمت صادقانه به مردم است.

خبرگزاری «حوزه»/ "مدیران دولتی باید در مقابل مشکلات با تحرک و احساس مسئولیت مضاعف عمل کنند... تصویر دولت در چشم مردم باید کارآمد و تلاشگر باشد... مسئولان باید به میان مردم، کارگران و صنایع بروند...جداً معتقدم دولت به شرط انجام اقدامات لازم، خواهد توانست بر مشکلات فائق آید و توطئه‌های آمریکا را ناکام بگذارد...باید با متخلفان مسائل اخیر سکه و ارز در هر سطحی که هستند برخورد شود...در مبارزه با مفاسد ابتدا باید با فساد و عنصر متخلف برخورد و سپس بطور شفاف اطلاع‌رسانی شود... اگر نقشه راه اقتصاد تهیه شود، مردم و فعالان اقتصادی تکلیف خود را خواهند دانست و با احساس ثبات به کمک دولت خواهند شتافت"

عبارات فوق فرازهای بسیار مهمی از بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری در دیدار رییس جمهور و اعضای هیئت دولت با ایشان می باشد که کلیدواژه اساسی آن بی شک تاکید بر لزوم ارسال تصویری مقتدر از دولت و همچنین تحرک و تلاش مضاعف در خدمت به مردم و حل مشکلات بوده است.

معظم له همچنین تیم اقتصادی دولت را میاندار و محور اصلی کار و تحرک در کشور توصیف کرده و کلیه نهادها و دستگاه ها را به هماهنگی با آن فراخواندند

آنچه مسلم است این که تیم اقتصادی دولت برای میانداری موثرتر در فضای نابه سامان کنونی می بایست اولاً الزامات و ضرورت های هماهنگی سایر بخش های دولت را به خوبی درک کرده و ثانیاً چه در حرف و چه در عرصه عمل ، زمینه ساز تحقق این هماهنگی و انسجام در بستر گسترده اقتصاد کشور باشد و ثانیاً هم این که همان طور که رهبری معظم تاکید فرمودند با تهیه نقشه راه اقتصاد کشور، مردم و فعالان اقتصادی نیز تکلیف خود را به خوبی خواهند دانست و با احساس ثبات و آرامش به یاری دولت خواهند شتافت.

اهمیت تهیه و عرضه این نقشه راه از آن روست که در حال حاضر بسیاری از نقص های موجود در اقتصاد ناشی از فقدان چنین نقشه ای است.

اهتمام به این مساله باید در کنار جدیت و تلاش مضاعف دولتمردان قرار گیرد تا شاهد رونق اقتصادی کشور و حل تدریجی معضلات و گره های کور معیشتی مردم باشیم.
تلاش مجاهدانه و خستگی ناپذیر که با تدبیر و برنامه ریزی صحیح توأم شده باشد، بی گمان رمز عبور از مشکلات فعلی است و این که رهبر فرزانه انقلاب در سال های اخیر به موازات طرح مباحث مرتبط با اقتصاد مقاومتی، این قدر بر کلیدواژه کار جهادی تاکید می کنند، بدین خاطر است که باید با تکیه بر توانایی های بالقوه و بالفعل کشور برای عبور از مشکلات اقتصادی با برخورداری از روحیه انقلابی و مجاهدت، کار و تلاش شبانه‌روزیِ مسئولان و همکاری و همراهی آحاد مردم، شرایط و الزامات استمرار پیشرفت را فراهم آورده و بدین وسیله لبخند رضایت را بر لبان توده های مردم به خصوص قشر ضعیف جامعه نشاند.

بیانات سکاندار حکیم انقلاب در روز گذشته در واقع حجت را بر همه مردم و مسئولان تمام کرد از این حیث که با تاکید بر وحدت و انسجام ملی و کمک به دولت و پرهیز از ورود به دودستگی ها می توان بر مشکلات فائق آمد و اقتدار دولت و نظام اسلامی را در همه عرصه ها به خصوص عرصه پرفراز و نشیب اقتصاد ، بار دیگر به همگان ثابت کرد.

در این بین، دولت نیز می بایست با توان مضاعف، کارآمدی خود را در این صحنه اثبات نموده و در مسیر نشان دادن اقتدار خویش با مردم صادقانه و خاضعانه رفتار کرده و به دور از رویکردهای جناحی و حب و بغض های سیاسی ، مشکلات را رو در رو با مردم در میان بگذارد.

سید محمد مهدی موسوی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha