جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
امام رضا

حوزه/ هنگامي كه اوضاع مملكت روسيه به هم خورد، من قصد نمودم از آنجا به طرف ايران حركت كنم به قصد زيارت حضرت ثامن الائمه (ع) و چون تذكره (گذرنامه) براى آمدن به ايران نمى دادند، ناچار بودم كه قاچاقى بيايم و قاچاق آمدن هم ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب كرامات الرضويه (ع) به قلم على ميرخلف زاده، منتخبی از معجزات امام على بن موسى الرضا(ع) بعد از شهادت است که به مناسبت دهه کرامت و ولادت هشتمین پیشوای شیعیان در شماره های گوناگون تقدیم علاقمندان به این امام همام می گردد.

* زيارت قاچاقى 

آقا ميرزا اسحق لنكرانى نقل نمود:

هنگامي كه اوضاع مملكت روسيه به هم خورد، من قصد نمودم از آنجا به طرف ايران حركت كنم به قصد زيارت حضرت ثامن الائمه(ع) و چون تذكره (گذرنامه) براى آمدن به ايران نمى دادند، ناچار بودم كه قاچاقى بيايم و قاچاق آمدن هم بسيار سخت بود در وقت گذشتن از سرحد و اگر كسى دچار مستحفظين سرحد مى شد، مجازاتش هم سخت بود؛ لكن من با اين حال متوكلا على الله به راهنمائى يك نفر از قاچاقچي ها رو به راه نهادم تا از پشت قراولخانه روسيه كه سرحد بود رد شده و گذشتم .

چون نزديك قراولخانه ايران رسيدم سه نفر از سالدات روسى جلوى من آمدند و مرا گرفتند و گفتند برگرد آنگاه چند شلاق به من زدند و در نهايت خشم مرا به جلو انداخته و آزارم مى نمودند و برگردانيدند.

من در آنوقت بسيار مضطرب و گريان شدم و اشك در چشمم جارى گرديد و روى به جانب خراسان نموده، عرض كردم يا امام رضا: من به قصد زيارت و خاك بوسى آستان تو مى آمدم؛ از كرم تو دور است كه نجات مرا از خدا نخواهى؛ همين كه اين توسل از دل من گذشت فورا مثل اينكه يك باره آبى روى خشم ايشان ريخته شد، دست از من برداشته و با كمال آرامى و ملاطفت گفتند:

هركجا مى خواهى برو ما ديگر به تو كارى نداريم و چون رها شدم، خودم را به قراولخانه ايران رسانيدم. قراول ايرانى گفت من ديدم كه آنها تو را گرفته بودند و راهى هم بر مساعدت با تو نداشتم؛ خوب شد كه خداوند به قلب آنها انداخت از تو دست برداشتند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha