پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجاب

کارشناس مذهبی حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: غیرت و حیا در مردان و زنان هسته مرکزی حجاب و کرامت انسانی پشتوانه اصلی عفاف و پاک‌دامنی است.

آمنه دامرودی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، با تأکید بر ضرورت انجام فعالیت‌های هدفمند و اصولی درزمینهٔ ترویج حجاب و عفاف در جامعه، اظهار کرد: باید در فعالیت‌های این بخش اولویت همه متولیان تبیین حیا و غیرت باشد، زیرا از دریچه حیا و غیرت می‌توان به حجاب و عفاف رسید.

وی با اشاره به اینکه همه ما باید عفت را مقدم بر حجاب بدانیم، اضافه کرد: درواقع یکی از ثمرات عفت حجاب است، ازاین‌رو باید محور فعالیت‌ها برای ترویج حجاب و عفاف تأکید بر حیا در مردان و زنان باشد.

دامرودی خاطرنشان کرد: غیرت و حیا در مردان و زنان هسته مرکزی حجاب و کرامت انسانی پشتوانه اصلی عفاف و پاک‌دامنی است، چراکه اگر فرد برای خود ارزش قائل شود بدون شک برای حجاب و عفاف اهمیت ویژه‌ای قائل می‌شود.

وی تصریح کرد: باید بپذیریم که کارهای بخشنامه‌ای درزمینهٔ عفاف و حجاب چندان جواب نمی‌دهد و باید کارهای مهم‌تری انجام و تصمیم‌های بهتری گرفته شود.

دامرودی در ادامه با گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه(س) و روز دختر، افزود: باید سبک و سیره این بانوی بزرگوار برای دختران جامعه ما ترویج و تبیین شود تا بانوان کریمه اهل بیت(س) را به‌عنوان الگوی خود قرار دهند.

وی تصریح کرد: ضروری است مواردی مانند فرهنگ عصمت، ولایتمداری، حیا و عفاف که ازجمله خصائل برجسته حضرت معصومه(س) بود را در جامعه گسترش دهیم تا آسیب‌های اجتماعی و معضلات اخلاقی موجود در جامعه کاهش یابد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha