جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام مختار سلیمانی مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب:

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به اینکه تربیت دختران با آداب و دستورات دینی، موجب نزول برکات خداوندی است، گفت: دختران جلوة رحمت الهی هستند.

حجت الاسلام مختار سلیمانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، با تبریک دهه کرامت و توجه به آیه 42 سوره آل عمران«... إِنَّ اللَّهَ اصْطَفاكِ وَ طَهَّرَكِ وَ اصْطَفاكِ عَلى نِساءِ الْعالَمِينَ...» خدا تو را برگزيده و پاك و پاكيزه است ساخته و تو را بر زنان گيتى برترى بخشيده است»،گفت: این آیات در فضلیت و مقام پر ارزش زن و دختر آمده تا برای برای جنس بشر مشخص کند که فضیلت انسان به جنسیت او نیست

وی در ادامه با بیان اینکه یک دختر با کسب مقامات معنوی به حدی می رسد که برگزیده خدا می شود، گفت: برخی از دختران و زنهای ذکر شده در قرآن همانند حضرت مریم(س) در هر عصر و زمانی، می توانند تاثیر گذار و الگوی انسانیت باشند.

 مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب افزود: چه افتخاری بالاتر از این  که حضرت زهرا(س) در عصر پیامبر(ص) که  عرب جاهلیت دختران را موجودی شوم می دانستند از طرف خداوند به عنوان کوثر معرفی می شود.

وی در ادامه با اشاره به این نکته که قدر و منزلت دختر پیامبر(ص) در نزد خداوند مهر ابطالی بود بر رسم غلط زنده به گور کردن دختران در عصر جاهلیت،گفت: هدف خداوند از ارج نهادن به کوثر نبی(ص) اثبات پوچی تفکر جاهلیت و نگرشی نو بر عظمت و عزت زنان به جهان بود.

حجت الاسلام مختار سلیمانی با بیان اینکه سیره پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) حاکی از مبارزه ای بر علیه نگرش عصر جاهلیت به دختران و زنان است، گفت: نظام اسلامی برگرفته از مکتب معصومین(ع)، موجب دست یافتن دختران و زنان به جایگاه واقعی خود شده است.

 مدیر مدرسه علمیه باقرالعلوم(ع) سرپل ذهاب با اشاره به اینکه تربیت دختران با آداب و دستورات دینی، موجب نزول برکات خداوندی است، گفت: دختران جلوة رحمت الهی هستند.

وی حضرت معصومه(س) را با توجه به شخصیت تعلیم یافته در مکتب معرفت علوی و آموزه های انسان ساز از محضر پدر بزرگوارش الگویی برای دختران و زنان عصر ما دانست.

حجت الاسلام مختار سلیمانی نقش حضرت معصومه(س) به عنوان یک عالمه غیر معلمه در موارد عدیده ای بر همگان معلوم شده، گفت: وجود همین الگوهای ممتاز در اسلام است که قیام های انقلابی و شیعی خصوصا حضور دختران و زنان را در مسائل سرنوشت ساز جامعه روشن و پر رنگ می کند.

ایشان در پایان با اشاره به پیشرفت مادی دنیای غرب،از طرفی نباید از پاسخگویی نیازهای فطری بشر امروزی غافل بود، گفت: نباید خطر الگوهایی که خلا آن در تربیت غربی هویت زنان و دختران ما را به منجلاب فساد می کشاند فراموش نمود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha