جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
توییتر

حوزه/ رادیو بی بی سی لندن اعلام کرد اعطای شناسنامه بحرینی به بیگانگان به تازگی مورد توجه ویژه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته و انتقاد آنها از این سیاست افزایش یافته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، یکی از سیاست های توطئه آمیز رژیم آل خلیفه که از زمان آغاز انقلاب مردم بحرین در پیش گرفته، اعطای تابعیت بحرینی به شهروندان خارجی و اولویت دادن به آنها در بهداشت و بهره مندی از کار و آموزش است تا با جذب آنها در ساختار جمعیتی بحرین تاثیر بگذارد و در اکثریت بودن شیعیان را تحت تاثیر قرار دهد.

در همین راستا رادیو بی بی سی لندن اعلام کرد اعطای شناسنامه بحرینی به بیگانگان به تازگی مورد توجه ویژه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفته و انتقاد آنها از این سیاست افزایش یافته است.

بی بی سی ادامه داد هشتگ انتقاد از اعطای تابعیت بحرینی به شهروندانی غیر از خلیج فارس به ویژه شهروندان یمنی به تازگی در شبکه های اجتماعی افزایش یافته و کاربران با انتشار این هشتگ تاکید می کنند که اعطای تابعیت بحرینی به بیگانگان موجب بیکاری ما می شود، به گونه ای که فقط در سه روز گذشته این هشتگ 5000 بار تکرار شده است.

نکته جالب در این زمینه این است که علاوه بر مردم بحرین، شهروندان کشورهای خلیج فارس به ویژه عربستان نیز با اعطای تابعیت بحرینی به شهروندان خارجی مخالفند، زیرا با ورود این اتباع خارجی بسیاری از شهروندان خلیج فارس و عربستان که در بحرین شاغل هستند شغل خود را از داست می دهند.

یکی از کاربران شبکه های اجتماعی در این زمینه نوشت: بحرینی های اصیل پس از این موج اعطای تابعیت به بیگانگان رفته رفته هویت خود را از دست می دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha