چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
سید محمد بطحائی وزیر ‌آموزش و پرورش

حوزه/ وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه برای حل آسیب های اجتماعی، از تقویت مدارس «امین» و «روشنا» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» به نقل از پایگاه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، سید محمد بطحائی در نشست فصلی مشترک ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در تهران اظهارداشت: امروز فرصت مغتنمی است تا بتوانیم با همه توان خود از ظرفیت حداکثری حوزه های علمیه برای تربیت نسلی اسلامی و انقلابی بهره مند شویم.

وی ادامه داد: امروز کشور در شرایط دشوار و سختی به سر می برد، اما این مسائل نمی تواند  بهانه ای برای غفلت و کم کاری جهت  تربیت نسلی ارزشمند و انقلابی غفلت شود.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: با تدوین برنامه 5 ساله که با برش هایی از اسناد بالادستی می باشد می بایست در عرصه آموزش خانواده ها در خصوص آسیب های اجتماعی به جدیت ورود کرد و خانواده ها را نسبت به این آسیب ها، تهدیدات و هجمه ها آگاه نمود.

بطحائی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه در راستای همین برنامه 5 ساله می بایست در کمک رسانی به آموزش و پرورش در خصوص آموزش ائمه جماعات مدارس، مدیران مدارس، معلمان و خانواده ها دوشادوش آموزش و پرورش نقش آفرینی کند.

وی در خصوص اهمیت مدارس روشنا و امین تصریح کرد: این طرح ها از جمله طرح های ارزشمند مشترک میان حوزه و آموزش و پرورش است که باید عملیاتی  باشند.

وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: نیازی نیست بالای سر در هر مدرسه ای تابلو بزنیم «مدرسه امین یا روشنا»، بلکه می توانیم با همین ساختاری که وجود دارد برنامه های مورد نظر را در آن عملیاتی و تقویت کرد.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha