جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله اعرافی

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور از تدوین ۲۰ سند جامع راهبردی خبر داد و بر لزوم تدوین برنامه ۵ ساله همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله علیرضا اعرافی، امروز در نشست فصلی ستاد همکاری ها در ساختمان مرکزی وزارت و آموزش وپرورش، در تهران، اظهارداشت: امروز حوزه علمیه علاوه بر مطالبه گری و تعامل متقابل، پاسخگوی نیاز های مردم نیز می باشد.

مدیر حوزه های علمیه کشور ادامه داد: نقش تربیتی آموزش و پرورش و جایگاه ارزشمند آن در نظام اسلامی بر کسی پوشیده نیست، لذا همکاری حوزه و آموزش و پرورش از اهمیت بسزایی برخودار است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: طی ماه های اخیر اقدامات و برنامه ریزی و ساختاری در حوزه های علمیه رخ داده است که خروجی های ارزشمندی را به بار خواهد نشاند.

مدیر حوزه های علمیه افزود: مدیریت حوزه های علمیه با برنامه ریزی و مجموعه طرح ها، توانسته با توجه به عقبه کهن حوزه، 20 سند جامع راهبردی تدوین کند.

آیت  الله اعرافی خاطرنشان کرد: کار ویژه های روحانیت، نظامات جامع آموزشی،‌ طرح آمایش که افق 1414 را هدف گرفته، ایجاد رشته های حوزوی، تربیت طلبه های سرباز معلم، مساجد مدرسه محور از جمله طرح ها راهبردی حوزه در عرصه تعلیم و تربیت است.

وی با اشاره به تدوین برنامه 5 ساله مشترک میان حوزه و آموزش و پروش، افزود: در این طرح با ایجاد کارگروه ها و جلسات متعدد کارشناسی، با در نظر گرفتن اسناد بالا دستی در حوزه و آموزش و پرورش و سند تحول می بایست یک برشی با لحاظ سیاست ها و توانایی های طرفین شکل بگیرد و تدوین و تصویب شود .

رئیس عالی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش اظهار کرد: امروز هم حوزه و هم آموزش و پرورش به توانایی های همدیگر نیازمند هستند و ما آمادگی کامل داریم بر اساس تفاهمات و همکاری ها، تعاملات گسترده ای داشته باشیم.

آیت الله اعرافی در خصوص مدارس معارف اسلامی نیز گفت: برای این سبک از مدارس می بایست کارگروهی مرکب از حوزه های علمیه برادران و خواهران و آموزش و پرورش با حضور نمایندگان تام الاختیار تشکیل شود تا جدی تر وارد این عرصه شویم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha