پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام مهندسی

حوزه/ مدیر مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشورگفت: در زمينه حفظ بايد اين موضوع بیان شود كه مقوله حفظ كار پيچيده و دشواري نيست ولی باید علاقه‌مندان به امور قرآنی نباید در حفظ قرآن عجله وشتاب زدگی داشت.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از قزوین، حجت الاسلام سید عباس مهندسی در جمع حافظین و قاریان قرآنی استان قزوین که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین برگزار شد، گفت: اگر معانی بلند قرآن با زبان روز، برای انسان‌ها بیان شود،  تاثیرگذاری بالایی خواهد داشت و زمینه‌ساز پیشرفت واقعی بشریت خواهد شد.

وی افزود: باید با مستحکم‌تر کردن پایه‌های ایمانی خود و آشنایی با زبان نحوه انتقال مفاهیم قرآن به انسان‌ها، آموزه های قرآنی را به دنیا منتقل نماییم.

حجت الاسلام مهندسی بیان کرد: حفظ قرآن، برنامه ریزی و زمان بندی و نظم و انضباط می خواهد و از این رو، باتوجه به شرایطی که دارید، برای خودتان مشخص و معیّن کنید که روزی چند ساعت و در کدام ساعتها می خواهید به حفظ قرآن بپردازید.

مدیر مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تصریح کرد: حفظ آیات الهی باید همراه با تثبیت باشد، بنابراین باید خشت نخست را در این کار درست بگذارید و نکته دیگر دوره کردن محفوظات است و این کار به این معناست که به زحمات قبلی خود احترام می گذارید؛ زیرا اگر دوره نکنید، یعنی گلی که پرورش داده اید را پرپر مي کنید.

حجت الاسلام مهندسی خاطرنشان کرد: حفظ قرآن بدون معنا، بی معنا است و این امر باید مورد توجه جدی حافظان قران کریم قرار گیرد؛ خداوند سبحان قرآن را نازل نکرده تا آن را حفظ کنیم، قرآن کتاب تدبر، فهم و عمل، انس، رشد، حرکت و انگیزه است باید دید آیات الهی در کدام بخش در زندگی کاربرد دارد و از آن بهره برد.

مدیر مرکز تربیت مربی حفظ قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: در زمينه حفظ بايد اين موضوع  بیان شود كه مقوله حفظ كار پيچيده و دشواري نيست، ولی باید علاقه مندان به امور قرآنی نباید در حفظ قرآن عجله و شتاب زدگی داشت.

وی اظهار کرد: همه باید با خدا عهد ببندیم روز بدون قرآن برای ما روز بدون اکسیژن باشد و از 24 ساعت حداقل پنج دقیقه زمان سهم قرآن باشد و ان شاءالله خداوند متعال توفیق دهد در پناه قرآن کریم، قرآنی زندگی کنیم.

کارشناس امور قرآنی بیان کرد: کسانی که قرآن در قلبشان جای گرفته و چشمه‌های تدبر از اعماق دلشان به جوشش درآمده؛ آنان در هر لحظه و حتی در خواب، بدون این‌که خود بخواهند، در حال تدبر و بهره‌گیری از آیات قرآن هستند..

حجت الاسلام مهندسی خاطرنشان کرد: آیات قرآن در سرتاسر زندگی فردی و اجتماعی آنان حضور دارند، و اگر دقت کنیم خواهیم دید که همه‌ی جزئیات اعمال و گفتار و نیاتشان متأثر و برگرفته از آیات قرآن می‌باشد..

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha