سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اشتغال زنان

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: کسانی که هنوز از تفاوت بین دختر و پسر و از جایگاه پایین بانوان و در مقابل جایگاه برتر مردان و پسران دم می زنند، افرادی بی بصیرت و بی اطلاع از دین اسلام هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام مختار کرمی، بعدازظهر امروز در نشست «دختران موفق و نخبه» استان کردستان اظهار داشت: باید دستگاه های دولتی و نهادی های فرهنگی، زیرساخت ها و زمینه های بروز استعداد جوانان را مهیا سازند و برگزاری چنین نشست هایی می تواند ما را در رسیدن به این هدف یاری کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان ادامه داد: این استان از جوانان نخبه بسیاری برخوردار است، لذا بسیار ضرروری است که از ایده ها و افکار نو و جدید جوانان در امور جاری استفاده شود و اجازه ندهیم که این استعدادها از بین برود.

این مسئول فرهنگی عنوان کرد: از زمان های گذشته نسبت به زنان نوعی تفکر وجود داشته است که همین تفکر باعث منزوی شدن قشر عظیم بانوان در مشارکت های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... شده است، لذا برای اصلاح این نقطه ضعف باید تمام نهادهای فرهنگی بسیج شوند.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه هرگز نمی توان ثابت کرد که مردان نسبت به زنان در جامعه موفق و برترند، گفت: علیرغم تغییرات بسیار در حوزه های فرهنگی و علمی و نیز ارتقا سطح علمی بانوان بازهم شاهد این نگاه سنتی غلط به زنان و دختران در جامعه هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با تاکید بر اینکه بانوان در دین اسلام از جایگاه والایی برخوردار هستند، تاکید کرد: با وجود اینکه قرن های از ظهور دین مقدس اسلام می گذرد و رسول خدا(ص) و ائمه اطهار به صورت مستقیم تفکر سنتی درباره زنان را طرد کرده اند، بازهم شاهد نگاه تبعیض آمیز برخی خانواده ها به دختران هستیم که این عملا اقدامی ضد دینی و ضد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه (س) در دین اسلام نمونه بارز یک زن مسلمان و کامل است، اظهار داشت: پیامبر مکرم اسلام حضرت محمد (ص) ارزش والایی برای حضرت فاطمه (س) قائل بودند و بارها در فرمایشات ایشان و ائمه اطهار(ع) به جایگاه والای زنان در دین مبین اسلام تاکید شده است.

حجت الاسلام کرمی ادامه داد: اگر در برخورد با بانوان از الگوی اسلام واقعی بهره ببریم، بی شک شاهد رشد و توسعه جامعه اسلامی خواهیم بود که رسیدن به این مهم نیازمند یک سری برنامه ریزی هاست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: کسانی که هنوز از تفاوت بین دختر و پسر و از جایگاه پایین بانوان و در مقابل جایگاه برتر مردان و پسران دم می زنند، افرادی بی بصیرت  و بی اطلاع از دین اسلام هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha