سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
جشنواره

حوزه/ هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به همت اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان و با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می شود.

خانم طیبه فاطمی، در جمع خبرنگاران در باره برگزاری این جشنواره اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی با هدف ارتقای فرهنگ کتابخوانی، ترویج فرهنگ رضوی و گسترش کتابخوانی با بهره‌مندی از سیره پاک ائمه معصومین (علیهم‌السلام) و به ویژه امام رضا (علیه‌السلام) برگزار می‌شود.

وی افزود: این جشنواره از دوره ششم به بعد توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری است و هشتمین دوره آن با معرفی 7 عنوان کتاب با موضوع سیره امام رضا (ع) توسط دبیرخانه آغاز شده است.

فاطمی با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه رده سنی کودک، نوجوان و جوان و بزرگسال و بخش خانوادگی، ادامه داد: شرکت‌کنندگان می‌توانند کتب مربوط به مسابقه را از کتابخانه‌های عمومی به‌‌ ویژه آنهایی که وابسته به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور هستند، دریافت کرده و یا فایل PDF منابع و پرسشنامه را از طریق سایت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به آدرس http://www.iranpl.ir دریافت کنند.

وی به مشارکت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره کرد و گفت: شرکت‌کنندگان باید پاسخنامه خود را تا 31 تیرماه به یکی از کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور تحویل دهند تا داوری 15 مردادماه انجام می‌شود.

رئیس اداره امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در بخش کودکان دو روش برای شرکت در مسابقه پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: کودکان می‌توانند با تصویرسازی از جذاب‌ترین بخش‌های کتاب به انتخاب خود و یا خوانش آن بخش و ارسال فایل صوتی آن در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کنند.

فاطمی در مورد جوایز این جشنواره اظهار کرد: 313 نفر از برگزیدگان بخش انفرادی، علاوه بر لوح سپاس و تندیس هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی جایزه یک میلیون ریالی دریافت می‌کنند و همچنین به 8 برگزیده بخش خانوادگی نیز جوایزی اهدا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مبلغ 5 میلیون ریال به خانواده اول و دوم 2 نفره، 7 میلیون و 500 هزار ریال به خانواده اول سه نفره و مبلغ 10 میلیون ریال به خانواده اول چهار نفره تعلق خواهد گرفت.

گفتنی است، کتاب‌های «مژده گل» و «مهمان خراسان» منابع بخش کودک (4 تا 11 سال)، «کاش تو را می‌دیدم» و «مسافر هشتم» منابع بخش نوجوان (11 تا 17 سال) و «ماه هشتم»، «به سپیدی یک رویا» و «مهر ولایت در آسمان ایران» منابع بخش جوان و بزرگسال (17 سال به بالا) برای شرکت در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی است.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha