پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 علمای اهل سنت پاکستان

حوزه/ ۳۰ تن از علمای اهل سنت پاکستان طی بیانیه ای اعلام کردند: رأی ندادن باعث نابودی کشور می شود و رای دادن به افراد شایسته باعث خیر و نجات است.

سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»؛ فتوای مشترک ۳۰ تن از علمای اهل سنت پاکستان در مورد انتخابات، از طرف رسانه شورای اتحاد اهل سنت پاکستان منتشر شد.

 30 تن از علمای اهل سنت پاکستان با صدور بیانیه یا اعلام کردند: رأی یک امانت مقدس شرعی و فریضه ملی است و رای ندادن باعث نابودی کشور می شود و رای دادن به افراد شایسته نیز باعث خیر و نجات است.

این علما افزودند: سلب حق شرکت زنان در انتخابات جرم است و رای دادن به افراد ناشایست حرام است.

در این فتوای مشترک آمده است که مردم در موقع رأی دادن باید درمورد نامزدها برسی کنند، زیرا رای دادن به افراد شایسته ثواب دارد و اگر برای منافع شخصی، افراد ناشایسته را انتخاب کنند این شخص مرتکب خیانت در امانت شده است.

علمای اهل سنت رأی دادند به افراد غیر صالح را جنایتی بزرگ و خیانت به کشور خوانده و گفتند: رأی دادن به افراد ناشایسته یعنی گواهی دروغ و شهادت دروغ نیز گناهی بزرگ است و به همین خاطر مردم باید مواظب باشند، زیرا اگر مردم فردی نا صالح را انتخاب کنند و این شخص در دوره پنج ساله خودش هر گناهی انجام دهد آنهایی که به او رای دادند در گناه او شریک هستند.

علمای اهل تسنن گفتند: آنهایی که به مردم می‌گویند را دادند در انتخابات پاکستان از لحاظ شرعی حرام است دارند مردم را گمراه می کند، زیرا رأی دادند به هر مسلمان ضروری است، اگر مردم به افراد صالح و شایسته رای ندهند افراد ناشایست به مردم مسلط می شوند و این باعث گناه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha