پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
دارالافتاء مصر

حوزه/ دار الافتاء مصر گفت: به کار گیری قرآن کریم در موسیقی و قرائت قرآن به همراه آلات موسیقی و نواختن آهنگ با آن شرعاً حرام است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، دار الافتای مصر گفت: به کار گیری قرآن کریم در موسیقی و قرائت قرآن به همراه آلات موسیقی و نواختن آهنگ با آن شرعاً حرام است.

اخیراً کلیپی در شبکه های اجتماعی منتشر شده است که نشان می دهد یک فرد مصری که لباس الازهر به تن دارد، در یک مراسم جشن سوره حمد را با آهنگ می خواند.

این کلیپ نشان می دهد که فرد مصری آیاتی از سوره حمد را با آهنگ می خواند و در کنار آن دو نفر با آلات موسیقی مختلفی می نوازند و در مقابل آنان چند نفر می رقصند.

دار الافتای مصر اشاره کرد: قرآن کریم کلام پروردگار جهانیان است که بر حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله) برای هدایت مردم نازل شده است و برای این نازل نشده که مردم با آن موسیقی بزنند یا آهنگ بخوانند. خداوند متعال به مسلمانان دستور داده که معانی قرآن را بفهمند و در آن تدبر کنند.

این نهاد مصری تصریح کرد: گوش دادن قرآن به همان صورتی که به موسیقی گوش داده می شود، آن را به ابزار لهو و طرب تبدیل می کند و شنونده به لذت و طرب روی آورده و از هدایت و ارشاد قرآن باز می ماند.

دار الافتایتاکید کرد: قرآن آمیخته با موسیقی ، قرآنی نیست که خداوند بر رسولش نازل کرده است و قرائت قرآن به همراه موسیقی و نواختن آلات موسیقی در کنار آن، تحریف و تغییر کتاب خداست و موجب نابودی دین و مسلمانان می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha