پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حمله به یک پدر مسلمان و بستری شدن وی در بخش مراقبت های ویژه در تورنتو

حوزه/ یک پدر مسلمان در تورنتوی کانادا پس از اینکه جلوی چشم خانواده اش به شدت مورد ضرب و شتم وحشیانه مهاجمان اسلام ستیز قرار گرفت، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان تورنتو بستری شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از دیلی صباح، یک پدر مسلمان در تورنتوی کانادا پس از اینکه به شدت مورد ضرب و شتم وحشیانه مهاجمان قرار گرفت، در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان تورنتو بستری شد. به گفته پلیس این اتفاق روز یکشنبه رخ داده و یک جرم نفرت محور و ضدمسلمانی بوده است.

محمد ابومرزوک، 39 ساله و خانواده اش، همسر و دختران 4 و 6 ساله اش در اتومبیل درحال بازگشت به خانه از یک پیک نیک در نزدیکی یک مرکز اجتماعی در میسی ساگا درست در خارج از تورنتو بودند که دو مرد مهاجم درحالی که آن ها را «تروریست» خطاب می کردند به اتومبیل شان نزدیک می شوند.

آن ها شروع به ضربه زدن به اتومبیل کردند و زمانی که پدر خانواده از اتومبیل خارج شده مورد حمله قرار گرفته است.

به گفته همسرش دیانا عطار ، شدت جراحات وارده به وی در اثر ضرب و شتم بسیار بالا بوده به طوری که او  از ناحیه سر خونریزی داشته است. وی سپس به بخش مراقبت های ویژه بیمارستان منتقل شده و  به سبب خونریزی مغزی و شکستگی های متعدد به اتاق جراحی منتقل شده است.

در ابتدا، پلیس ضرب و شتم را در نتیجه حمله «خشم جاده ای»  تصور کرده اما ضمن تحقیقات بعدی متوجه می شوند که عامل اصلی آن اسلام هراسی بوده  است.

تحقیقات پلیس منجر به بازداشت دو مهاجم سفیدپوست 19 و 27 ساله شده که با هم برادر بوده اند. ابراهیم هندی امام جماعت مسجد دار التوحید که خانواده مرزوک عضو آن هستند در این باره گفت: آن ها او را تروریست عرب خطاب کرده اند پس واضح است که مذهب و نژاد وی در رابطه با این حادثه نقش داشته است. مشکل نفرت در هر جامعه ای نگران کننده است اما این حادثه یک چیز دیگر است.

وی افزود: ما به عنوان یک اجتماع باید بپذیریم که نفرت در اینجا زنده است!

هندی خاطرنشان کرد که جرایم نفرت محور به گزارش پلیس درسال گذشته در میسی ساگا به طرز قابل توجهی افزایش یافته اند.

طبق گزارش پلیس در سال 2017 تعداد این جرایم 158 مورد بوده اند که نسبت به 59 مورد در سال 2016 افزایش زیادی دیده می شود. این درحالی است که اکثریت این جرایم علیه مسلمانان انجام گرفته بودند.

https://www.dailysabah.com/islamophobia/2018/07/18/assault-on-toronto-muslim-being-investigated-as-hate-crime

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha