جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محبی

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت: ترویج فرهنگ تشیع و اسلام باید با محوریت بقاع متبرکه صورت گیرد، چرا که بقاع متبرکه بهترین وتاثیرگذارترین مکان‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام محمد محبی در همایش تجلیل از امام زادگان وبقاع متبرکه که در آستان مقدس حلیمه خاتون برگزار شد، گفت: این مکان‌های مقدس به علت معنویت خاصی که دارند محل حضور اقشارمختلف مردم هستند از همین رو ساخت و بازسازی آنها اهمیت فراوانی دارد.

وی افزود: خوشبختانه سازمان اوقاف و امورخیریه نیز در این راستا به خوبی درحال فعالیت است و اجرای برنامه‌های تاثیرگذاری همچون طرح نشاط معنوی نشان ازعزم جدی این سازمان در پیروی از منویات مقام معظم رهبری دارد.

استاد حوزه ودانشگاه بیان کرد: افراد خیر در تمام ادوار برای عمران وآبادانی این اماکن مقدس پیشگام بوده و خدمات زیادی را به امام زادگان ارائه کرده‌اند.

مدیر مرکز تخصصی کلام حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: باید با همت و تلاش مضاعف و با مساعدت مردم و ارادتمندان به اهل بیت(ع) مکانی مذهبی و فرهنگی را در راستای تکریم اهل بیت(ع) بنا کنیم، تا به اجر دنیوی و اخروی برسیم.

حجت الاسلام محبی بیان کرد: امروزه خدمت به بارگاه امامزادگان افتخاری بسیار بزرگ است؛ زیرا آنها حیات طیبه داشتند و فراتر از حیات انسانی می‌زیستند.

عضو شورای حوزه علمیه استان قزوین گفت:  ترویج فرهنگ تشیع و اسلام باید با محوریت بقاع متبرکه صورت گیرد، چرا که بقاع متبرکه بهترین و تاثیرگذارترین مکان‌ها برای اجرای برنامه‌های فرهنگی محسوب می‌شوند و ماباید برنامه‌ریزی‌های بهتری برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی درجواربقاع متبرکه داشته باشیم.

استاد حوزه ودانشگاه بیان کرد: در امامزادگان همه اقشار می‌آیند، اگر به حضور قشر جوان توجه ویژه داشته و در این اماکن متبرکه برنامه‌های متنوع و صحیح فرهنگی داشته باشیم، هم در جذب آنان نتیجه خواهد داد هم در رشد و تکامل معنوی آنان که باعث جلوگیری از انحرافات خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha