چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد خانی

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حجاب زینت زنان و مردان مسلمان است، گفت: حجاب و حیا منزلت و محبوبیت زنان و مردان را در جامعه افزایش می‌دهد.

حجت‌الاسلام محمد خانی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با گرامیداشت هفته حجاب و عفاف، بر ضرورت فعالیت همگانی در راستای ارتقای فرهنگ رعایت حجاب و عفاف در جامعه تأکید و اظهار کرد: حجاب و عفاف تنها مختص زنان نیست بلکه مردان هم باید عفاف داشته باشند.

وی افزود: البته به دلیل زیبایی‌های فطری که خداوند در نهاد زنان قرار داده مسئله حجاب برای زنان بیشتر استفاده شده و مورد تأکید است؛ چراکه زنان جلوه‌ای از جمال، محبت، خلاقیت و ربوبیت خداوند متعال هستند.

حجت‌الاسلام خانی اضافه کرد: زنان باحجاب همچون مرواریدی در داخل صدف و گوهری نایاب قدر و منزلت والایی دارند، اگر زنان به این منزلت خدایی واقف باشند و با رعایت حجاب و حیا در جامعه برای رشد این جایگاه تلاش کنند محبوبیت و منزلت آنان در جامعه و در نظر خداوند متعال دوچندان می‌شود.

استاد حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه حجاب زینت زنان و مردان مسلمان است، گفت: حجب و حیا منزلت و محبوبیت زنان و مردان را در جامعه افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، ادامه داد: خداوند در آیه 31 سوره نور به‌طور صریح به زنان مؤمن تأکید کرده که چشمان خویش فرو گیرند و زینت‌های خود را جز آن مقدار که پیداست آشکار نکنند.

حجت‌الاسلام خانی تصریح کرد: اگر زنان رسالت اصلی خود را درک کرده و با رعایت حجاب در جامعه ظاهر شوند سلامت و بهداشت روحی و روانی و همچنین آرامش و امنیت روانی خود و جامعه را تضمین کرده و از وقوع بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی جلوگیری می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه با تشریح دیدگاه اسلام در مورد حجاب و عفاف، گفت: اسلام حجاب را نه‌تنها مانع فعالیت‌های اجتماعی زنان نمی‌بیند، بلکه آن را به‌عنوان سدی محکم در برابر نگاه‌های شیطانی و مجوز حضور سالم زنان درصحنه‌های اجتماعی معرفی می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha