جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سید علی فضل الله

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد حسین فضل الله که در سوریه برگزار شد، گفت: آیت الله فضل الله تنوع سوریه را دوست داشت، امّا از آن می ترسید که وحدت ملی، وحدت اسلامی و وحدت ادیان آن مورد هدف قرار بگیرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید علی فضل الله امام جمعه بیروت در مراسم سالگرد ارتحال آیت الله سید محمد حسین فضل الله که در سوریه برگزار شد، گفت: آیت الله فضل الله تنوع سوریه را دوست داشت، امّا از آن می ترسید که وحدت ملی، وحدت اسلامی و وحدت ادیان آن مورد هدف قرار بگیرد؛ چرا که وحدت مخالف پروژه ها و طمع ورزی کسانی است که خیری برای منطقه نمی خواهند.

آیت الله فضل الله نسبت به اختلاف افکنان میان ادیان بیم داشت

وی افزود: آیت الله فضل الله همچنین از کسانی که ترویج می کردند که ادیان و مذاهب قدرت هماهنگی و همزیستی با یکدیگر را ندارند و وجود ادیان مشکلی برای زندگی و مایه جنگ و فتنه است، ترس داشت.

حجت الاسلام فضل الله تاکید کرد: آیت الله فضل الله تلاش کرد که به همه بشریت بگوید که این دین برای خدمت به تمامی انسان ها آمده است و دین نمی گوید که مسلمانان تنها به مسلمانان دیگر و مسیحیان به مسیحیان دیگر اهمیت بدهند، بلکه همه مردم را در نظر دارد.

وی ادامه داد: به اعتقاد سید فضل الله، دین برای نجات انسان از نادانی و عقب ماندگی و رهایی از تمامی قید و بندها آمده، لذا انسان باید در درون خود و  در مقابل دیگران آزاد باشد.

 امام جمعه بیروت تصریح کرد: آیت الله فضل الله، گفتگو را راهی برای حل بد فهمی و کج فهمی می دانست و اکثر اختلافات را به خاطر عدم شناخت از دیگران قلمداد می کرد و خواستار تقریب و جلوگیری از ورود اختلاف افکنان و مغرضانی بودند که ادیان و مذاهب را از همدیگر می ترساندند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha