پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مشاوره ازدواج

حوزه/ بسیاری از خانواده ها مباحث مهارت های زندگی و همسرداری را به صورت علمی و دینی نمی دانند که این خود باعث بسیاری از مشکلات و آسیب ها می شود.

حجت الاسلام رضایی، مدیر دفتر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب در گفتگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری «حوزه» به اردوی معاونت تهذیب حوزه در مشهد مقدس به تشریح فعالیت ها و دستاوردهای اردوی مهارت های زندگی ویژه اساتید مشاوره کشور پرداخت و گفت: دوره مهارت های زندگی به مدت یک هفته از 23تیرتا29  تیرماه در مرکز فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت در مشهد به منظور آموزش اساتید حوزوی مشاوره در زمینه مهارت های زندگی درحال برگزاری می باشد

وی افزود: اساتید در شهرستان های خود مهارت های آموخته شده را در اختیار خانواده طلاب قرار می دهند، چرا که در واقع می توان گفت بسیاری از خانواده ها مهارت های زندگی و همسرداری را به صورت علمی و دینی نمی دانند که این خود باعث برخی مشکلات و آسیب ها می باشد.

حجت الاسلام رضایی افزود: در برگزاری دوره مهارت های زندگی رویکرد علمی و تخصصی متناسب  با آموزه های دینی مورد توجه بود، لذا اساتید صاحب نظر در این عرصه را دعوت کردیه و با نظرخواهی از آنان و استخراج منابع و سرفصل های آموزشی و همچنین تشکیل یک تیم تحقیقاتی قوی به منظور رصد کتاب ها و کارگاه هایی که در این زمینه ها برگزارشده بود، این دوره در مشهد مقدس و در جوار بارگاه منور رضوی برگزار شد.

مدیر دفتر مشاوره و خانواده معاونت تهذیب حوزه افزود: اساتیدی که در این دوره مشغول تدریس هستند همگی از صاحب نظران عرصه مشاوره هستند تا در کارگاه های در نظر گرفته شده با خوبی این مهارت ها را آموزش دهند.

حجت الاسلام رضایی در تشریح عناوین کارگاه ها و موضوعات این دوره، گفت: کارگاه مهارت حل تعارض، مدیریت استرس و اضطراب، بحث تفاوت های زن و مرد، نقش های زن و مرد و مرزهای خانواده از موضوعات این دوره است.

وی خاطرنشان ساخت: به لطف الهی و عنایت امام رضا (ع) دوره دوم با حضور 120استاد مشاوره از 30تیرماه لغایت 4مردادماه برگزار می شود و در خلال برگزاری این دوره ها که مجموع شرکت کنندگان 260نفر می باشند، از آنان تست ها و مصاحبه های سنجشی گرفته می شود و ارزیابی می کنیم که در چه عرصه مشاوره ای می توانند کارآمدتر باشند.

وی ادامه داد: این دوره می تواند آثار و برکات خوب اجتماعی در سراسر کشور در راستای جلوگیری از افزایش آمار طلاق داشته باشد و امیدواریم بتوانیم دوره ها را کامل برگزار کنیم.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به دیگر برنامه های این دوره، خاطر نشان ساخت: طرح جامع به صورت روزانه حدود 2الی 4ساعت برای شرکت کنندگان برگزار می شود تا آنان بعدا در عرصه مشاوره، این طرح را برای مدارس علمیه تبیین کنند. در طرح جامع مشخص شده که ترم به ترم چه کاری باید انجام شود و در ترم اول مدیریت تحصیل شامل انگیزه، برنامه ریزی مدیریت زمان و هدف برای طلاب توضیح داده می شود.

وی افزود: برای این کار، در کنار آموزش هایی که به مشاورین داده می شود، کتاب ها و سی دی های لازم در اختیار آنان قرار می گیرد تا بتوانند به خوبی طرح جامع در ترم اول را انجام دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha