پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان ‌شرقی حفظ انقلاب اسلامی را مهمترین وظیفه روحانیون و طلاب حوزه های علمیه دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌ هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، ظهر امروز در مراسم آغاز «دورهمیثاق طلبگی» حوزه علمیه استان تصریح کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران دین و ارزش های دینی را احیا و شرایط مناسب برای خدمت رسانی روحانیون در عرصه های مختلف را فراهم کرد.

وی با بیان این که دشمنان اسلام در صدد هستند تا مردم را از اسلام دور نگه دارند، گفت: حفظ و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی ایران، ارزش های انقلاب اسلامی و آرمان ها امام خمینی(ره) و رهبری از وظایف اصلی این قشر مهم و تاثیرگذار است.

امام جمعه تبریز، نسبت به جدایی دین از سیاست هشدار داد و ادامه داد: دشمنان با روش ها و ترفند های مختلف برنامه ریزی می کنند تا دین و روحانیت را از سیاست جدا کنند.

وی یکی از ویژگی های طلبه موفق را اخلاص و تقوا دانست و تاکید کرد: این شاخصه ضروری ترین چیزی است که یک عالم و مبلغ دینی باید مورد توجه قرار بدهد و اعمال خود را از آنچه مربوط به غیر خداست، پاک و منزه کند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی بر ضرورت ساده زیستی روحانیون تاکید کرد و ادامه داد: مدارا و انس با مردم، ساده زیستی و دوری از تجملات از دیگر ویژگی های طلبه و روحانی موفق است، روحانی باید در عمل و رفتار برای مردم الگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم همچنین با اشاره به نقش روحانیون در هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: سه هزار و 400 روحانی شهید تقدیم انقلاب اسلامی شده است به طوری که از هر 1000 شهید والامقام 40 شهید از قشر روحانیت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha