جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ملکی

حوزه/ مشاور عالی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: متاسفانه ما در زمینه معرفی سبک زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) کم کاری داشته ایم و باید آن را جبران کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید مجتبی ملکی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن تبریک دهه کرامت و ایام ولادت حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع)، ابراز داشت: ما هرچند گنج بسیار ارزشمند به نام مرقد مطهر امام رضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه(س) را در ایران اسلامی داریم اما حقیقتاً آن طور که شایسته است برای معرفی این گنج گران بها تلاش نکرده و به تعبیر دقیق تر این گنج ها را به ثروت تبدیل نکرده ایم.

وی افزود:آنچه مهم است این که باید تاثیر الگوگیری از سیره و سبک زندگی امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) را در کلان مقوله سبک زندگی اسلامی در جامعه شاهد باشیم به خصوص این که سبک زندگی اهل بیت(ع) برگرفته از مبانی وحیانی و مطابق با فطرت الهی انسان است و ما متاسفانه در این زمینه ها کم کاری داشته ایم.

دبیر ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: از این حیث لازم است این کم کاری ها را با تلاش بیشتر در این خصوص جبران کنیم و به خصوص از ابزار رسانه های نوین و به خصوص فضای مجازی به درستی در این راستا استفاده کنیم.

وی خاطرنشان کرد: واقعیت آن است که استفاده ما از ظرفیت عظیم فضای مجازی در جهت معرفی مکتب و سیره و سبک زندگی اهل بیت(ع) بسیار ناچیز بوده و این نشان می دهد که متاسفانه ما در این عرصه ها کار چندانی نکرده و یا با توفیقات زیادی روبرو نبوده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین ملکی بیان داشت: به خصوص امروز که در مواجهه با جنگ نرم فرهنگی دشمن قرار داریم، با تکیه بر فرهنگ، کلام و سبک زندگی اهل بیت(ع) است که می توانیم بر مشکلات و معضلات فائق شویم.

وی افزود: ائمه اطهار(ع) به ما یاد داده و فرموده اند که شما زیبایی های دین و کلام ما را به مردم برسانید، آن ها بی شک به این سمت کشش یافته و جذب این معارف ناب می شوند، به خصوص این که پیام اهل بیت (ع) و کلام دین بر اساس فطرت انسانی است و موفقیت در این زمینه در صورت تلاش و برنامه ریزی درست و منسجم قطعی است.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha