جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
فرقه تیجانیه در سنگال

حوزه/ صدها نفر از مسلمانان پیرو فرقه تیجانیه در کشور سنگال مراسم ذکر سالیانه خود را با حضور رهبران این فرقه در سایر کشورهای آفریقایی و تحت حمایت عالی ملک محمد ششم پادشاه مراکش در داکار پایتخت سنگال برگزار کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از lepetitjournalmarocain، یک هیأت بلند پایه از رباط به سرپرستی احمد کاستاس مدیر کل شئون اسلامی وزارت امور خارجه مراکش در این دیدار مهم مذهبی که در مسجد جامع تیجانیه در شهر داکار برگزار شد، حضور داشتند. همچنین سفیر پادشاهی مراکش در سنگال در این مراسم به عنوان یکی از سخنرانان اصلی به ایراد سخنرانی پرداخت.

سرپرست هیأت سیاسی مراکش در این مراسم گفت: با توجه به فراوانی پیروان این فرقه در سراسر آفریقا و ایفای نقش موثر در تحولات سیاسی منطقه، پادشاهی مراکش همواره در طی سال های اخیر افتخار دارد تا به عنوان حامی و برگزار کننده اینگونه مراسمات در آفریقا و کشور های همسایه مطرح باشد و ما کما فی السابق در سال های آینده نیز تمام امکانات ممکن را بسیج خواهیم کرد تا این مراسم به نحو احسن برگزار شود.

طریقه تیجانی به عنوان یکی از بزرگترین فرق اسلامی در آفریقا مطرح است و دین شناسان ریشه این طریقت را تلفیقی از اهل سنت و تصوف می دانند. این طائفه قرن هاست که با حضور گسترده و فعال خود در سراسر قاره آفریقا نقش سیاسی پر رنگی را ایفا می کنند. هم اکنون طریقه تیجانیه دارای پیروان بسیاری در کشورهایی همچون: مراکش – نیجر – نیجریه- بورکینافاسو – موریتانی – تونس – گینه – گامبیا – مالی – سنگال – مالزی و ... می باشد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha