جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سید طاهر الهاشمی رهبر شیعیان مصر

حوزه/ سید طاهر هاشمی گفت: در سایه غفلت و خواب طولانی امت اسلامی و بی توجهی آن به حال و آینده، فرزندان این امت در درد و رنج به سر می برند و قتل و خونریزی حواله ای برای ورود به بهشت شده است. آیا قتل و خونریزی، راه ورود به بهشت است؟

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، سید طاهر الهاشمی رهبر شیعیان مصر و عضو مجمع جهانی اهل بیت (علیهم السلام) گفت: در سایه غفلت و خواب طولانی امت اسلامی و بی توجهی آن به حال و آینده، فرزندان این امت در درد و رنج به سر می برند و قتل و خونریزی حواله ای برای ورود به بهشت شده است. آیا قتل و خونریزی، راه ورود به بهشت است؟

امت نیازمند انقلاب علیه عقب ماندگی و رکود است

وی افزود: امت نیازمند انقلاب علیه عقب ماندگی و رکود هستند و باید تاریخ خود را بار دیگر بازخوانی کنند تا بتوانند وضعیت کنونی را نجات داده و آینده ای به دور از تکفیر، قتل و حواله بهشت که به حساب فرزندان امت پرداخت می شود، بسازند.

امت اسلامی خود را تسلیم آمریکا و غرب کرده، لذا تضعیف شده است

الهاشمی با اشاره به اینکه امت از تفرقه، انتحار و اختلاف غیر از سختی، ذلت، ویرانی و خون هایی که در تمامی کشور های عربی و اسلامی ریخته شد، چه چیزی استفاده ای برده است، افزود: امت اسلامی خود را تسلیم طرح های استعمارگرانه معاصر کرده و با تبعیت از آمریکا، غرب و صهیونسیت ها قدرت خود را تضعیف کرده و خود را بی هویت کرده است.

امت اسلامی هزینه اختلافات و درگیری ها را از طریق فرزندان و منابع خود می پردازد

رهبر شعیان مصر تاکید کرد: امت اسلامی هزینه اختلاف، درگیری و انتحار را از طریق تاریخ، فرزندان و ثروت های خود می پردازد و عقلا و متفکرینی نیستند که آن را از راه آمیخته با خون و نفرت نجات دهند و  امتی قدرتمند و متحد بسازند.

عضو مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود:  نبود این توافق و نزدیکی باعث شده است که امت نتواند فرزندان خود را با تفاهم و همکاری برای ساختن تمدنی جهانی آشنا و آگاه کند، لذا منابع بشری و مادی امت در راه انتحار و جنگ ها نابود می شود.

وی افزود: وقت آن رسیده است که برای مشارکت در ساختن تمدن و رهبری جهان، این منابع حفظ و به قدرت تبدیل شود.

امت با تفاهم و اتحاد می تواند آینده را بسازد

سید الهاشمی در پایان تصریح کرد: امت باید بتواند اختلافات خود را مدیریت کند و تا حدی تفاهم داشته باشد؛ چرا که تفاهم و اتحاد امت به قدرتی برای ساختن تبدیل می شود به گونه ای که ما خواهیم توانست با دیگران هم تفاهم داشته باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha