چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
آیت الله اعرافی

مدیر حوزه های علمیه گفت:از سیاست ها مهم جامعه المصطفی، پذیرش دانشجو از تمامی مذاهب اسلامی است و افتخار بر این داریم که تنها مرکزی در جهان اسلام هستیم که از تمامی مذاهب پذیرش داریم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله علیرضا اعرافی در دیدار هیئت نیجریه ای که در ساختمان مرکزی جامعة المصطفی  برگزار شد،  ضمن بیان این که دو کشور نیجریه و ایران در حال حاضر از روابط خوبی برخوردار هستند ابراز داشت:آفریقا در ایران و حوزه علمیه قم جایگاه ویژه ای دارد.

مدیر حوزه های علمیه در ارتباط با جریان علمی در ایران تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران بیش از 5میلیون دانشجو و 100 هزار هیئت علمی و 2000  مراکز آموزشی وجود دارد. و همچنین در مراکز علمی  کشور بیش از 500 مجله علمی منتشر می شود و در تکنولوژی هایی همچون؛ پزشکی، هوا فضا، نانو، رشته های مرتبط با انرژی هسته ای و.... در رتبه های برتر قرار داریم

آیت الله اعرافی گفت: در گسترش توسعه آموزشی عالی بیش از 500 مرکز آموزش عالی تاسیس و هزاران رشته و گرایش در تحصیلات تکمیلی وجود دارد و همچنین این توسعه علمی در حالی در سه دهه اخیر اتفاق افتاده که کشور ما در جنگ تحمیلی و تحریم های ظالمانه بوده اما دانشجویان با تکیه بر فناوری های داخلی این مسیر طولانی را  با تکیه بر نیروی عظیم خود طی کردند.

وی در ادامه تصریح کرد: در حوزه علوم انسانی، تلاش بر این شده که با ارزش های دینی و فرهنگی ما سازگار باشد و بر اساس همین پیشرفت علمی، شاخصه های متعدد علمی رشد و توسعه پیدا کرده است.

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با تشریح نظام آموزشی کشور تصریح کرد:  در کشور جمهوری اسلامی ایران دو نظام آموزشی حوزوی و دانشگاهی وجود دارد که در نظام آموزشی حوزوی، آموزش های دینی مورد توجه است که قم به عنوان یک پایگاه مهم در ایران و جهان اسلام نقش ایفا می کند. چرا که از تمامی مذاهب اسلامی پذیرش دارد.

آیت الله اعرافی در ادامه ضمن تشریح فعالیت های جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: جامعه المصطفی العالمیه یک نهاد بزرگ بین المللی می باشد، که این نهاد میراث تاریخی حوزه را به شکل دانشگاهی و نوین عرضه می کند و تا کنون 50 هزار فارغ التحصیل و 50 هزار نفر از 130 ملیت در حال تحصیل هستند و نیمی از دانش آموختگان در مراکز المصطفی در خارج از کشور در حال تحصیل می باشند. و همچنین در این مراکز 1200 رشته با گرایش های متعدد تدریس می شود.

وی در پایان تصریح کرد: ما در جامعه المصطفی العالمیه سعی بر آن داشتیم که از تجارب همه کشوره ها بهره ببریم و همچنین از سیاست ها مهم این نهاد علمی پذیرش دانشجو از تمامی مذاهب اسلامی است و افتخار بر این داریم که تنها مرکزی در جهان اسلام هستیم که از تمامی مذاهب پذیرش داریم و مطابق با مذاهب خودشان تدریس می کنیم لذا جامعه المصطفی بر این باور است که تمامی مذاهب باید دروازه های علمشان را به دیگر مذاهب باز کنند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha