سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام خدری بوشهر

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امروز هم آمریکا همان خوی استکباری را دارد، گفت: همچنان که می بینید، رئیس جمهور آمریکا با خروج از برجام فشار زیادی می آورد تا ایران را تسلیم کند.

حجت الاسلام رضا خدری  در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر با اشاره به سالروز تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون در سال1343 گفت: قانون ننگین و تحقیر کننده کاپیتولاسیون، قانونی بود که معمولاً نظام های ضعیف دنیا زیر بار آن می روند و این نشان می دهد که نظام پهلوی نظام ضعیف و وابسته ای بوده است که چنین قراردادی را پذیرفته است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر افزود: بر اساس این قانون هر آمریکایی مستقر در ایران اعم از نظامی و غیر نظامی و نیروهای فنی هر جنایتی اگر مرتکب می شدند، دولت ایران حق برخورد با آن را نداشت اگر یک ایرانی را به قتل می رساندند یا هر جنایت دیگری انجام می دادند نظام ایران نمی توانست با آنها برخورد کند.

وی ادامه داد: امام خمینی(ره) شدیداً به تصویب این قانون واکنش نشان دادند و فرمودند؛ «عزت ما پایکوب شد، عظمت ایران از دست رفت، من اعلام خطر می کنم». و آن سخن مشهور را فرمودند که « ای علمای اسلام به داد اسلام برسید».

حجت الاسلام خدری ادامه داد: امام خمینی(ره) همچنین در یک بیانیه اعتراضی، تصویب این قانون را «سند بردگى ملت ايران» و «اقرار به مستعمره بودن ايران» نامیدند و مبارزه حضرت امام(ره) عليه كاپيتولاسيون نقطه عطفى در پيروزى انقلاب اسلامى شد و مردم را از خوی استکباری آمریکا آگاه کرد مردم هم به صحنه آمدند و از امام عزیز حمایت کردند و از همان روز به خوبی درک کردند که آمریکا دشمن آنان است.

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه امروز هم آمریکا همان خوی استکباری را دارد، اظهار کرد: همچنان که می بینید، رئیس جمهور آمریکا با خروج از برجام فشار زیادی می آورد تا ایران را تسلیم کند. هنوز هم این دولت مستکبر به دنبال تصویب قراردادهای استعماری دیگری نظیر FATF در ایران و نیز به دنبال از بین بردن نفوذ منطقه ای ایران هستند و می خواهند اقتداری که نظام ما با استقامت مردم و پایمردی شهدای عزیز به دست آورده است را از بین ببرند و قدرت نظامی و دفاعی ما را تضعیف کنند.

وی در پایان سخنان خود به اظهارات اخیر رئیس جمهور آمریکا پرداخت و گفت: ترامپ آرزو می کند ایرانی ها در مقابل فشارها تسلیم شوند و حاضر به معامله با آنان شوند، ولی با توجه به شناختی که ما در این 40-50 سال اخیر از این نظام و این ملت عزیز سراغ داریم و به خوبی نشان داده اند، با این اقتدار نظام و ایستادگی مردم، سردمداران مستکبر آمریکا آرزوی تسلیم شدن ملت ایران را به گور خواهند برد و این دستور قرآن است که سست نشوید و نترسید که شما برترید در صورتی که ایمان خود را حفظ کنید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha