چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: روحانیت مظلوم و محروم است، زیرا هم چوب نیش زبان‌ها را می‌خورد و هم محرومیت را تحمل می‌کند،در حالی که بار کلان مسئولیت بر دوش روحانیت است و دیگران بهره آن را می‌برند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان، با تجلیل از خدمات این مرکز به طلاب و روحانیان، اظهار کرد: باید خدمت به سربازان امام زمان (عج) با قدرت بیشتر تداوم داشته باشد.

وی افزود: مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به برکت عنایت و حکمت رهبر معظم انقلاب و آینده‌نگری مناسبی که برای حوزه‌های علمیه داشتند تشکیل شد و اگر این مرکز نبود در این شرایط نفس‌گیر اقتصادی، حوزه‌های علمیه خسارت زیادی می‌دید، اما با نگاه ارزنده مقام معظم رهبری به حوزه‌های علمیه، اکنون این مراکز دینی جان تازه‌ای گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی خاطرنشان کرد: این‌ها همه از برکات تدبیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب است، به‌گونه‌ای که با سیاست و حکمت تشکیل مرکز خدمات، حوزه‌های علمیه جان تازه‌ای گرفت.

استادحوزه علمیه خراسان شمالی گفت: به همت مرکز خدمات در دورترین نقاط این استان به روحانیان و معمران سرکشی می‌شد و طلاب مبلغ و مهاجر هم از خدمات این مرکز بی‌نصیب نبودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: روحانیت مظلوم و محروم است، زیرا هم چوب نیش زبان‌ها را می‌خورد و هم محرومیت را تحمل می‌کند و در حالی که بار کلان مسئولیت بر دوش روحانیت است دیگران بهره آن را می‌برند.

وی تصریح کرد: حکومت اسلامی به نام روحانیت، ولی درواقع به کام دیگران است و در شرایطی که برخی مدیران فاسد حقوق نجومی می‌خورند اما عقده‌ها سر نظام و روحانیت خالی می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه در این شرایط ویژه خدمات‌رسانی به حوزه‌های علمیه جهاد اکبر است، افزود: کمک به این قشر محروم و مظلوم کمک به اسلام است، زیرا روحانیت سخن‌گو و بلندگوی اسلام است.

گفتنی است، در این مراسم با قدردانی از خدمات پنج‌ساله حجت‌الاسلام امیری به‌عنوان مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، حجت‌الاسلام محمد توسلی نژاد به‌عنوان مدیر جدید این مرکز در استان معرفی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha