پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ دیدار سفیر نیکاراگوئه در ایران با آیت الله اعرافی

حوزه/ماریو گفت: برای ایجاد وحدت و همفکری درمقابل امپرالیزم، نیازمند برگزاری کنفرانسی تحت عنوان مبارزه با امپرالیزم و فقر زدایی در قم هستیم.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری«حوزه»، ماریو بارکرو بالتودانو، در دیدار با آیت الله اعرافی که دردفتر مدیر حوزه های علمیه در قم برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی و خوشحالی از حضور خود در شهر قم گفت: از اینکه ما را پذیرفته اید بسیار خوشحال هستم. امروز شاهد روابط خوبی بین دو کشور هستیم و درعین حال هر دو کشور انقلابی می باشیم  و ما چند روز پیش در کشورمان شاهد برگزاری جشن سی ونهمین پیروزی انقلاب بودیم.

سفیرنیکاراگوئه افزود: در کشور ما اتفاقاتی افتاده که این جشن را تلخ کرده است و این که سه ماه پیش رئیس جمهورکشور ما، قانون جدید امنیت اجتماعی را وضع کرد، ولی نهادهای بین المللی مانند صندوق بین المللی پول زیر بار آن نرفتند و فشارهای زیادی را به کشور و رئیس جمهور وارد کردند.

وی عنوان کرد: قانون رئیس جمهور، خیلی به مزاق شرکت های خصوصی واقع نشده است و در واقع مجبور بودند، اضافه بر قبل دو درصد هزینه به کارمند یا کارگر پرداخت کنند. متأسفانه این مسئله باعث شد تظاهرات در خیابان ها شروع و تبدیل به خشونت شود و دخالت پلیس باعث خشونت ودرگیری بیشتری شد.

سفیرنیکاراگوئه افزود: در واقع اصل قانون تأمین اجتماعی فراموش شد و این مسئله تبدیل به بحران ملی گردید و رئیس جمهور عقب نشینی کرد، ولی این عقب نشینی به جای نرسید و خشونت ها بیشتر شد.

وی عنوان کرد:  همه را دعوت به گفت و گوی ملی کردیم و مردم هم قبول کردند؛ ولی شرط گذاشتند که رئیس جمهور از قدرت کناره گیری کند و نهایتا تصمیم به حکم از سوی کاتولیک شد؛ ولی کاتولیک طرفدار اپوزیسیون را گرفت و از آنها حمایت کرد.

سفیرنیکاراگوئه افزود: این قضیه ادامه پیدا کرد وکار به کشته شدن پلیس و تخریب اموال عمومی منجر شد.

وی عنوان کرد: این قضیه زمانی بدتر شد که با نبود پلیس شاهد وخامت بدتری در موضوع درگیری و خشونت بودیم. مردم به خاطر خشونت زیاد، می ترسیدند به خیابانها بیایند، مدرسه ها تعطیل شد؛ اما رئیس جمهوری معتقد بود، باید با حضور قوی پلیس جلوی این مشکلات را گرفت و پلیس با قدرت وارد میدان شد؛ خیلی از افراد مقصر را دستگیر و بازداشت نمود.

سفیرنیکاراگوئه افزود: پشت این اتفاقات آمریکا وحامیان آنها بودند و می خواستند انقلاب نیکاراگوئه را بهم بزنند. ما به این واقعیت رسیدیم که کشورهای قدرتمند وامپریالیزیم، دنبال  تغییر نظام و انقلاب کشورهایی مانند نیکاراگوئه هستند.

وی با بیان این که هم اکنون شاهد ثبات خوبی در کشور هستیم افزود: مردم هم نشان دادند طرفدار دولت هستند و اهل خشنونت نیستند.

وی عنوان کرد: معتقدیم وحدت و همسویی کشورهای انقلابی در مقابل کشورهای امپریالیزم و فقر می تواند خیلی از مشکلات را از بین ببرد.

سفیرنیکاراگوئه افزود: هم گرایی باعث می شود، بتوانیم درمقابل امپریالیزم بایستیم و حرکت های تازه ای انجام دهیم و رئیس جمهور نیکاراگوئه هم معتقد است که فقر بزرگترین عامل برای تخریب هر کشوری است.

وی عنوان کرد: ما برای ایجاد وحدت و همفکری درمقابل امپرالیزم، نیازمند برگزاری کنفرانسی، تحت عنوان مبارزه با امپرالیزم و فقر زدایی در قم هستیم. این کنفرانس می تواند برکات زیادی به همراه داشته باشد.

سفیرنیکاراگوئه با اشاره به حمایت آمریکا و امپریالیزم از کشورهای هم فکر مانند عربستان افزود: کشوری مانند عربستان که به تازگی به زنان اجازه رانندگی داده است، مانند کشورهای قرن وُسطی عمل می کند و این کشور مورد حمایت آمریکا است و از طرفی کشور ایران که کشور دموکراسی و حقوق بشر درآن رعایت می شود مورد غضب آمریکا است.

وی عنوان کرد: عربستان کشوری است که ازالقائده و سایر تروریست ها حمایت می کند و این گروه ها از این کشور هستند.

سفیرنیکاراگوئه افزود: آمریکا دنبال برهم زدن آزادی در کشور ایران هست و مردم دنیا از نوع زندگی مردم ایران که درمقابل تروریست درحال جنگ است و حامی حقوق بشر می باشد، اطلاعی ندارند و ایران با تمدن چندین هزار ساله می تواند راهبر خوبی درمبارزه با امپریالیزم و فقر در جهان باشد.

۴۰/۳۱۳

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha