پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام جعفر طبرسی - معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران بر ضرورت رعایت زی طلبگی از سوی طالبان علم دین در تمام سطوح تحصیلی تأکید کرد و گفت: طلبه با رعایت زی طلبگی می تواند به موفقیت های ارزشمندی در حوزه دست یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران امروز در جمع طلاب شرکت کننده در دوره تابستانه مدرسه علمیه مسجد جامع نکا با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت و در پیش میلاد با سعادت امام رضا(ع)، بر ضرورت بهره گیری بیشتر از سیره رضوی در جامعه اسلامی تأکید کرد.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که طلاب و روحانیان به عنوان الگوهای جامعه دینی باید در کسب معارف رضوی پیشگام باشند، افزود: باید تعلیمات و سیره رضوی در همه بخش های زندگی یک طلبه متجلی شود.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که به طور حتم تنها راه نجات بشر بهره گیری از معارف الهی به ویژه سیره رضوی، علوی و نبوی است، خاطرنشان کرد: فاصله گرفتن از این معارف الهی خسارت های جبران ناپذیری را برای ما در پی خواهد داشت.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اهل بیت(ع) راهنمای بشر برای یک زندگی سعادتمندانه هستند، تصریح کرد: امروز جوامع بشری به ویژه جامعه اسلامی برای عبور از این بحران هایی که با آن دست و پنجه نرم می کند نیازمند بازگشت به سیره عملی پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) است.

وی از طلاب و روحانیان به عنوان جانشینان و ادامه دهندگان مسیر انبیاء و اولیای الهی در جامعه امروز معرفی کرد و گفت: طلاب با توجه به چنین جایگاهی  باید در عمل ادامه دهنده راه ائمه اطهار(ع) باشند.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که طلاب باید به گونه ای رفتار کنند تا گرایش مردم به ویژه نسل جوان به دین و ارزش های الهی با دیدن آنها تقویت شود، بیان داشت: طلبه نباید به گونه ای رفتار کند که خدای ناکرده موجب دلسردی مردم از دین شود.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که علم با اخلاق معنا و مفهوم پیدا می کند، افزود: علم بدون اخلاق نمی تواند موجب رشد و تعالی یک طلبه شود.

وی بر ضرورت رعایت زی طلبگی از سوی طالبان علم دینی در تمام سطوح تحصیلی تأکید کرد و گفت: طلبه با رعایت زی طلبگی می تواند به موفقیت های ارزشمندی در حوزه دست یابد.

حجت الاسلام طبرسی با بیان این که رعایت زی طلبگی از جمله مهم ترین سفارشات و تأکیدات مهم و مکرر علما و مراجع عظام دینی است، خاطرنشان کرد: تقوا و اخلاق باید در همه لحظات زندگی یک طلبه موج بزند تا جایگاه واقعی یک طلبه دست پیدا کند.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید این که کسب تقوا و تهذیب نفس در حوزه همواره مورد توجه و تأکید بزرگان حوزه بوده است، افزود: امروز یک طلبه زمانی می تواند در مسیری که گام نهاده موفق شود که کسب تقوا در مراحل مختلف زندگی طلبگی را مورد توجه قرار دهد.

وی از روحانیت به عنوان پیشگام دعوت به اخلاق و معنویت در جامعه اسلامی یاد کرد و گفت: حوزویان در طول تاریخ همواره در عمل احکام اخلاقی و دینی پیشگام بودند.

حجت الاسلام طبرسی در بخش پایانی سخنان خود زهد و ساده زیستی را نیز از جمله مهم ترین شاخص علمای حوزه عنوان کرد و افزود: طلاب باید در کنار علم آموزی، برای تعامل و ارتباط سازنده با مردم زهد و ساده زیستی را نیز مورد توجه خود قرار دهند.

   

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha