پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مسابقات قران

حوزه/داور بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه برخی از استان ها در بخش های قرآنی خوب کار نکرده و انتظارها بیش از این است، گفت: قرآن می تواند همه اقشار جامعه اعم از اهل سنت و شیعه را در کنار هم قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، علی اکبر حنیفی در حاشیه برگزاری مسابقات اوقاف خراسان جنوبی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: خوشبختانه هر سال در مسابقات قرآنی شاهد حضور خانم ها و آقايان در رشته‌های مختلف هستیم و این جای خرسندی است.

وی با بیان اینکه حضور متسابقین در رشته های مختلف و حضور شرکت کنندگان رو به رشد است، افزود: سطح مسابقات قرآنی اوقاف اگرچه به نسبت سالهای گذشته رو به رشد است، اما برای اینکه بتوانیم سطح پیشرفت مسابقات را بسنجیم باید رشته های مختلف تفکیک و تعداد شرکت کنندگان جدول بندی شوند تا نسبت به سال گذشته مقایسه شود.

حنیفی با بیان اینکه بیش از 350 مسابقه سراسری و 4 هزار مسابقه شهرستانی، استانی و ارگانی را داوری کرده ام، افزود: برخی استانها در بخش مسابقات قرآنی خیلی خوب کار کرده و ظاهر می شوند و برخی دیگر از استانها زیاد کار نکرده اند و هنوز جای کار زیادی دارند. استان خراسان جنوبی جزو استانهای برتر نبوده و جزو استانهای آخر هم نیست و سال به سال بهتر می شود.

وی بیان داشت: برای بهتر شدن و پیشرفت باید تربیت حافظان و متسابقین را جدی گرفته و نسبت به برگزاری یک اردو به استانی که در بحث قرآنی سطح آن بالاتر است، اقدام شود.

داور بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه برای پیشرفت در امور قرآنی راهکارهای زیادی وجود دارد، اما عزم و اراده ما خیلی مهم است، افزود: موضوعات قرآنی ما در جامعه نیازمند نگاه همه جانبه و بیشتری هستند و باید خیرین در جهت احداث، موقوفات قرآنی کار کرده و بیشتر از این ها پرداخته شود.

وی بیان داشت: قرآن می تواند همه اعضای جامعه اعم از شیعه و اهل سنت را در کنار یکدیگر قرار دهد، به گونه ای که در مسابقات قرآنی اوقاف، همان طور که دیدیم اهل سنت و شیعه در کنار هم با همدلی به رقابت پرداختند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha