جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شهر قم

حوزه/ مدیر جامعه القرآن کریم وجود مبارک حضرت معصومه(س) را موجب مبارک شدن این شهر و تاسیس حوزه و تبدیل قم به مرکز نشر علوم اسلامی به سراسر جهان دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‎الاسلام طباطبایی امروزدر مراسم اختتامیه دومین جشنواره طیبات که با حضور بانوان برگزیده قرآنی جامعه القرآن در قم برگزار شد به بیان حدیثی از امام صادق(ع) پرداخت و گفت: امام صادق(ع) فرمودند که روزی به همراه امام باقر(ع) به مسجد النبی(ع) رفتیم ودر آنجا چند نفر از شیعیان را ملاقات کردیم ودر این هنگام پدرم به ایشان فرمودند که شما شیعیان پاک هستید و زنان شما نیز پاک هستند و سخن شما هم نور است.

وی افزود: این حدیث بسیار زیبا و بسیار مهم و عمیق وظایف خاصی را به همه ما شیعیان گوشزد می کند که اولین آن، تلاش در جهت پاکی و اعتلای روحی است؛ نورانی ترین شی در عالم، قرآن کریم است که هیچ نوری از آن بالاتر نیست پس هر کسی که قرآن بخواند در واقع کلام نورانی از وی صادر شده است.

مدیر موسسه جامعه القرآن کریم و اهل البیت(ع) بیان کرد: در کنار قرآن روایات اهل بیت(ع) نیز نور حقیقی هستند پس همیشه باید با قرآن و کلام اهل بیت(ع) ارتباط داشته باشیم تابه قول این امام همام نورانی باشیم؛ همچنین باید با حکمت وجود خود را در درون و برون آمیخته با نور الهی گردانیم.

وی با ذکر این مطلب که حافظان قرآن باید آثار و برکات حفظ قرآن را برای مردم بیان کنند و آیات الهی را در گفتار و رفتار و و روابط خود تسری دهند تا زبان گویای قرآن کریم باشندُ؛ قاریان و حافظان قرآن باید کلام اهل بیت(ع) را از حفظ کنند و در رفتار خود متجلی کنند و گفتار آنها در هر موضعی، اعم از منبر و کلاس درس و... باید آمیخته ای قرآن و کلام اهل بیت(ع) باشد.

حجت الاسلام طباطبایی اظهارکرد: حافظان باید پس از تثبیت حفظ قرآن کارهای دیگری را نیز انجام دهند که اولین آنها،  توانایی استدلالات و استخراج منابع قرآنی است؛ حضرت زهرا(ع) از معارف و کلام 65 آیه قرآن کریم در خطبه مشهور خود استفاده کردند.

وی گفت: وقتی که بیان می شود در بهشت انسان ها با خواندن قرآن ارتقا می یابند در حقیقت به این معنی است که قاریان قرآن با توجه به آیاتی که یادگرفته و عمل کرده اند ارتقا می گیرند؛ یکی از عوامل موفقیت موسسه قرآنی جامعه القرآن کریم و اهل البیت(ع) که امروزه با 800 موسسه در کشور فعالیت دارد به برکت حضور در جوار کریمه اهل بیت(ع) است که عالم و فقیه و مفسر و... قرآن بود و وجود مبارک ایشان بود که این حوزه بزرگ و کانون بزرگ قرآنی و علمی رادر قم بنا نهاد که امروز تعبیر روایت تاریخی امام صادق(ع) مبنی بر انتشار علم دین از این شهر محقق شود.

حجت الاسلام طباطبایی تصریح کرد: حافظان و قاریان قرآن کریم باید پس از  حفظ قرآن کریم ابتدا به آن عمل کنند و سپس به دیگران آموزش دهند؛ امروز بیش از هر زمان دیگری جامعه ما نیازمند نسخه شفابخش قرآن کریم برای التیام دردهای خود است و به همین جهت نباید نسبت به نشر قرآن بی تفاوت باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha