شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: رشد علمی و پیشرفت در فضای دیجتالی را رد نمی کنیم، ولی این امر نباید باعث شود که مطالعه کتاب و نوشتن را از انسان بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، آیت الله سیداحمدعلم الهدی امام جمعه مشهد ، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در دیدار با جمعی از کتاب داران کتابخانه عمومی خراسان رضوی در دفتر امام جمعه مشهد با اشاره به اینکه نماد شفاف انقلاب اسلامی امروز در رشد کتابخانه ها موجود است، گفت: با توجه به اینکه 40 سال از انقلاب اسلامی می گذرد، یکی از نهادهای شفاف که با انقلاب اسلامی رشد و گسترش پیدا کرده است، کتابخانه های عمومی در سطح شهر و کشور است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان ادامه داد: قبل از انقلاب اسلامی تنها در مشهد، دو کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه کوچک در باغ ملی مشهد وجود داشت، در حالی که امروز مجموعه ای از کتابخانه های آستان قدس رضوی و کتابخانه های عمومی در مشهد وجود دارد و این امر موجب افتخار است و اینها از برکات انقلاب اسلامی می باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه امروز باید کتابخانه پاسخگوی نیاز علمی جامعه باشد، افزود: نهاد کتابخانه ها با بهره مندی از کتاب های به روز جامعه می تواند به رشد اجتماعی کمک کنند، در غیر این صورت اگر این نهاد فرهنگی مهم، پویا نباشد، شاهد سقوط فرهنگ در جامعه خود خواهیم بود .

امام جمعه مشهد با بیان اینکه امروز رقیب سرسخت مسئله کتاب و مطالعه، فضای مجازی و دیجتالی است، گفت: رشد علمی و پیشرفت در فضای دیجتالی را رد نمی کنیم ولی این امر نباید باعث شود که مطالعه کتاب و نوشتن را از انسان بگیرد.

وی تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی در جریان توسعه فرهنگ یک نهاد اساسی است و استفاده از نوآوری های روز بهترین راه برای ترویج کتاب و کتابخوانی خواهد شد .

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه کتابخانه ها باید فقط محل مطالعه کتاب باشند، ابراز کرد: در برخی از کتابخانه ها شاهد هستیم که کارهای فرهنگی دیگری انجام می دهند که کتاب را به حاشیه می برد، کار فرهنگی خوب است، ولی کتابخانه فقط متعلق به کتاب و کتابخوانی است.

انتهای پیام ۳۱۳/۲۴

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha