جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خدام رضوی

حوزه/ پدر شهید ایمان یوسفی گفت: «ایمان» سه روز قبل از اینکه به شهادت برسد، قصد سفر به مشهد و زیارت امام هشتم را داشت، اما به دلایلی متعدد و ماموریت های خود نتواست به زیارت برود ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، هم‌زمان با هفتمین روز از دهه پر خیروبرکت کرامت و در آستانه میلاد باسعادت هشتمین کوکب امامت و ولایت حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) کاروان زیرسایه خورشید همراه با پرچم متبرک بارگاه نورانی امام رئوف و مهربانی وارد خوسف شدند و مورد استقبال مردم عاشق امامت و ولایت این شهرستان قرار گرفتند.

آغاز عملیات بازسازی واقعه غدیر با حضور کاروان خدام رضوی

عملیات بازسازی واقعه غدیر در شهرستان خوسف با حضور کاروان خدام رضوی آغاز شد، در این واقعه گوشه ای از خطبه های غدیر به نمایش گذاشته و برکه غدیر، ماکت کعبه، حرکت کاروان طواف کعبه و محل ابلاغ رسالت پیامبراکرم(ص) ساخته خواهد شد. واقعه غدیر در منطقه کلاته نیم فرسخ شهرستان خوسف و به صورت مردمی بازسازی می شود و در روز عید غدیرخم حرکت نمادین واقعه غدیر صورت می گیرد.

در ادامه خدام رضوی، کارگاه ساخت لباس و پارچه بازیگران واقعه غدیر را به بهره برداری رساندند.

حجت الاسلام حامد شاهبیکی، امام جمعه خوسف نیز در این مراسم به احیای واقعه غدیر تاکید کرد و خواستار اقدامات بیشتر برای این واقعه ارزشمند شد.

کلنک زنی ساخت مسجد امام رضا(ع) توسط خدام رضوی

امیر آسمانی مقدم،  نایب رئیس شورای شهر خوسف در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: کلنگ آغاز ساخت مسجد امام رضا(ع) روستای فدشک خوسف با حضور خدام رضوی به زمین زده شد.

وی ادامه داد :ساخت مسجد در این روستا برای اهالی و مسافران یکی از الزامات بود که عملیات احداث آن تا چند روز آینده آغاز می شود.

                              

 نایب رئیس شورای شهر خوسف با بیان اینکه مسجد امام رضا(ع) در مساحت 720 هزار مترمربع احداث می شود، تصریح کرد: امیدواریم این مسجد برای مردم منشا خیر و برکت باشد.

 آسمانی مقدم تصریح کرد: این مسجد به صورت مردمی ساخته می شود اما مذاکراتی با آستان قدس رضوی برای کمک به این مسجد انجام شده است.

گفتنی است؛ در ادامه نیز کاروان حامل پرچم سبز رضوی در حوزه علمیه حضرت فاطمه زهرا(س) خوسف حضور یافتند و با خواهران طلبه دیدار کردند.

 ساده زیستی امام رضا(ع) نمونه ای برای تمام مسلمانان است

محمد شفیعی، فرماندار خوسف نیز در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند اظهار کرد: دل تمام مردم در مناطق مختلف کشور برای امام رضا(ع) می طلبد.

وی ادامه داد: حضور خدام رضوی نیز دل مردم را به امام هشتم گره زده و با آمدن پرچم رضوی به شهرستان خوسف احساس می کنیم در حرم امام رئوف هستیم.

                                

 فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم در سطح روستا به علت سن بالا و بیماری توفیق حضور در حرم امام هشتم را ندارند و خدام رضوی تاثیر بسیاری برای زیارت مردم از راه دور دارند.

 شفیعی با بیان اینکه حضور خدام رضوی در خوسف یکی از افتخارات شهرستان است، تصریح کرد: به طور قطع اگر زندگی خود را به سبک زندگی اسلامی و فرهنگ رضوی گره بزنیم زندگی انسان ها علی الخصوص نسل جدید دچار تحول می شود.

 وی با بیان اینکه سبک زندگی اسلامی مورد توجه مسلمانان است، ادامه داد: ساده زیستی امام رضا(ع) نمونه ای برای تمام مسلمانان است.

 فرماندار خوسف خاطرنشان کرد: باید به عنوان یک مسلمان شعائر دین اسلام را گسترش دهیم و پیرو واقعی ائمه اطهار(ع) شویم.

خدام رضوی بر مزار شهید یوسفی حضور یافتند

کاروان خدام رضوی با ادامه سفر خود به خراسان جنوبی بر مزار شهید مدافع وطن ایمان یوسفی، در روستای سرچاه شور حضور یافتند. در این برنامه که با خیل عظیم جمعیت روبرو بود ابتدا خدام با مداحی و مرثیه سرایی دل ها را به سمت و سوی حرم رضوی روانه کردند.

                                 

در ادامه نیز خدام رضوی با حضور بر مزار شهید یوسفی فاتحه قرائت کردند و صلوات خاصه امام هشتم را تلاوت کردند.

پدر شهید یوسفی در خصوص سفر فرزندش به مشهدالرضا(ع) در گفتگو با خبرنگار«حوزه» در بیرجند، این گونه گفت: «ایمان» سه روز قبل از این که به شهادت برسد، قصد سفر به مشهد و زیارت امام هشتم را داشت، اما به دلایلی متعدد و ماموریت های خود نتواست به زیارت برود.

وی بیان کرد: فرزندم هرچند به مشهد نرفت، اما امروز امام رضا(ع) نشانه ای از خود فرستاده و پرچم سبز رضوی بر مزار پسرم آمده و این نشان می دهد زیارت پسرم قبول شده است.

                                   

 عباس یوسفی با بیان اینکه وظیفه ما است که راه شهیدان را ادامه دهیم و به احادیث و روایات ائمه اطهار(ع) عمل کنیم، ادامه داد: شهادت یکی از آرزوهای پسرم بود و هر وقت سخن از شهادت می شد، می گفت می روم که این بار شهید بشوم.

وی عنوان کرد: در تمام پروفایل های «ایمان» عکس شهادت وجود داشت و همواره در جلسات مختلف از شهیدان دفاع می کرد و به مذهب اعتقادات خاصی داشت.

گزارش: مسعود نوفرستی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha