سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه خواهران

حوزه/ امام جمعه موقت نجف آباد گفت: هر گاه تبلیغ شما اثرگذار بود آن را از جانب خداوند بدانید و متوجه خدا شوید، اين يك جهاد است كه در انجام آن نبايد شب و روز كرد و بدون كوچكترين چشم داشتي بايد شتافت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، نشست اخلاقی ويژه دانش آموختگان با سخنرانی حجت الاسلام حیدرعلی ايوبي امام جمعه موقت شهرستان نجف آباد و با حضور اساتيد، در مدرسه علميه خواهران زهرائيه نجف آباد  برگزار شد.

حجت الاسلام ايوبي در ابتدا با تبريك دهه كرامت به بيان كرامات حضرت معصومه سلام الله عليها پرداخت و علت نام گذاري ايشان را به كريمه بيان کرد و گفت: حضرت معصومه(س) در بين ساير امام زادگان درجه و مقام بلندي دارد و دليل آن استناد به رواياتي است كه از امامان معصوم در مورد ايشان است. از جمله دلائل، حديث امام صادق عليه السلام است كه مي فرمايند: من زار‌ها عارفاً بحقّها فله الجنة ؛ هر کسى که آن حضرت را زیارت کند در حالى که آگاه و متوجه شأن و منزلت او باشد به بهشت مى رود.

وي در ادامه به آيه تبليغ در سوره احزاب كه مي فرمايد: «الذين يبلّغون رسالات الله و يخشونه ولا يخشون احدا ...»اشاره كرد و گفت: ممكن است هر كس به نحوي در مقابل شخص خاصي نگران كارهايي كه انجام مي دهد باشد كه آيا مورد رضايت او هست يا خير. اين ترس نه به خاطر خشم آن شخص است، بلكه به مقام و منزلتش است، كار يك مبلغ هم به همين صورت است بايد براي رضايت خدا باشد نه خوش آمدي شنوندگان.

حجت الاسلام ايوبي به وظيفه مبلغان اشاره كرد و گفت: هر مبلغ در زمان فعاليت خود بايد خود را با اين آيه تخمين بزند تا بفهد براي رضاي خدا انجام تكليف مي كند يا خير.

وي در ادامه به آسیب های مسیر تبليغ اشاره كرد و گفت: يكي از آفات تبليغ چش مداشت مالي است كه شخص بعد از سخنراني يا فعاليت تبليغي خود انتظار دارد كه از نظر مالي در سطح خيلي بالا تأمين شود و يا قبل از هر كاري مَبلغ را تعيين مي كند و اين مسئله با اداي وظيفه اي كه خداوند بر دوش او نهاده است، منافات دارد.

این فعال فرهنگی افزود: مردم به خاطر عطش دانستن دين، قرآن و فطرت پاكشان پاي مجالس اهل بيت(ع) مي نشينند و اين فرصت ارزشمندي است كه يك مبلغ در دست دارد و نبايد با ماديات فرصت ها را از بين ببرد و نگاه مردم را به دين تغيير دهد.

امام جمعه موقت نجف آباد در پايان خاطر نشان كرد: هر گاه تبلیغ شما اثرگذار بود آن را از جانب خداوند بدانید و متوجه خدا شوید، وقتي خداوند ما را به این مسیر هدایت کرده و توفیق کسب معارف دینی را عنایت فرموده و اين رسالت را بر دوش ما قرار داده، اجر آن را هم برايمان قرار داده است و اين يك جهاد است كه در انجام آن نبايد شب و روز كرد و بدون كوچكترين چشم داشتي بايد شتافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha