جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
۱

حوزه/ نشست خبری پنجمین جشنواره هنر مقاومت با حضور مسعود نجابتی دبیرکل، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر اجرای، علی حیاتی دبیر بخش پرچم و کتیبه، حسن قاهٔدی دبیر بخش عکس، احمدرضا دالوند دبیر بخش پژوهش و عباس صانعی دبیر بخش گرافیک متحرک امروز یکم مردادماه در سالن سوره تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، نشست خبری پنجمین جشنواره هنر مقاومت با حضور مسعود نجابتی دبیرکل، مسعود شجاعی طباطبایی دبیر اجرای، علی حیاتی دبیر بخش پرچم و کتیبه، حسن قاهٔدی دبیر بخش عکس، احمدرضا دالوند دبیر بخش پژوهش و عباس صانعی دبیر بخش گرافیک متحرک، امروز یکم مردادماه در سالن سوره، تهران برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه نجابتی ضمن تبریک فرارسیدن دهه کرامت، اظهار کرد: این دوره با نگاهی به شرایط موجود و نیازهای جامعه برگزار خواهد شد. رویکرد اصلی نیز در این دوره فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است. امسال ما در این جشنواره بخش پرچم را اضافه کرده ایم. همچنین طراحی صنعتی بخشی دیگر است که امسال به جشنواره اضافه شده است.
 
وی افزود: ما در این جشنواره جدا از مفاهیم مقاومت، سراغ مصادیق مقاومت نیز رفته ایم. در این دوره به ظرفیت های مردمی توجه ویژه داریم تا کارهای ما در تمامی ایران ما را یاری کنند. در این رابطه مساجد و هیئت ها کمک بسیاری در این زمینه خواهند کرد. همچنین تلاش می شود در این جشنواره کارگاه هایی برگزار شود که به هنر انقلابی - اسلامی و ارتقای آن در جامعه کمک کند.
 
شجاعی طباطبایی دبیر اجرایی و دبیر بخش کاریکاتور هم در این مراسم گفت: ما بعد از انقلاب شاهد حضور هنرمندان در حوزه کارتون بوده ایم‌، این حضور نیز شکلی فاخر در جهان دارد، البته پر واضح است در این زمینه موضوعات انقلابی جایگاهی ویژه دارد‌.
 
وی افزود: جشنواره سعی دارد در بخش کارتون، با استفاده از این ظرفیت، مبلغ پیام انقلاب باشد، به ویژه که دستگاه های تبلیغاتی غرب سعی می کنند جای ظالم و مظلوم را عوض کنند.
 
احمدرضا دالوند دبیر بخش پژوهش جشنواره در این این مراسم نیز تصریح کرد: نسل جدیدی در هنر انقلاب در راهند که به واسطه داشته های فضای مجازی، امروزه کارهای خوبی را رقم زده اند.
 
وی بیان داشت : در این کارها تنها یک متن زیبا خلق نشده، بلکه معنا و مفهوم کارهای مورد نظر در خدمت انقلاب اسلامی است.
 
گفتنی است، پنجمین جشنواره «هنر مقاومت» به همت گروه هنرهای تجسمی بنیاد فرهنگی روایت فتح، دی ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha