سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
میرعمادی

حوزه/ رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان گفت: جلب مشارکتهای مردمی و بهره گیری از ظرفیت خیّران از رسالت مهم عتبات عالیات است .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بازسازی عتبات عالیات که در دفتر نماینده ولی فقیه در لرستان برگزار شد، با اشاره به این که مردم لرستان مردمی عاشق اهل بیت(ع) هستند، گفت: عشق و ارادت مردم ولایی این دیار همیشه زبانزد است، به گونه ای که همواره این مردم در بازسازی عتبات عالیات خوش درخشیده اند.

وی با اشاره به اینکه مردم لرستان همواره هدایای نقدی ،غیرنقدی و همچنین نیروی انسانی مورد نیاز را برای بازسازی عتبات عالیات اهدا نموده اند، بیان داشت: امید می رود با مستند سازی این کمک ها برای بازسازی عتبات عالیات عشق و انگیزه مردمی برای مشارکت افزون گردد.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان این که کمک به بازسازی عتبات عالیات در واقع کمک به نشر معارف مکتب اهل بیت(ع) است، خاطر نشان ساخت: کمک به بازسازی عتبات عالیات در نهایت منجر به شناخت بیشتر سیره اهل بیت(ع) و معرفت درونی خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره کمک های مردمی به بازسازی عتبات عالیات از طرف مردم طبق نیت آنان صرف می شود، گفت: باید با جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت خیران در جذب بیشتر کمک های مردمی برای بهسازی عتبات عالیات قدم برداریم.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات استان لرستان با بیان این که تاکنون مردم ولایی استان لرستان 120 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات اهداء نموده اند، افزود: این هدایا شامل وجوه نقدی، زیورآلات، کاشی، سنگ،فرش و ... بوده است.

اصغر حقی پور یادآور شد: تاکنون تعداد 37 کاروان تخصصی از رشته های عمران و معماری برای بازسازی عتبات عالیات به کشور عراق اعزام شده اند.

وی با بیان اینکه تمام مصالح بکار گرفته شده برای بازسازی عتبات عالیات از مصالح  ایرانی هستند، افزود: در زیباسازی و بهسازی اماکن متبرکه و مقدس از هنر معماری هنرمندان ایرانی بهره گرفته شده است.

مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات لرستان در پایان از برگزاری جشنواره محبت با محوریت کمک های مردمی به بازسازی عتبات عالیات خبر داد و گفت: این جشنواره 5 شهریورماه در استان لرستان برگزار خواهد شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha